I väntan på att mina grannar gör något & Fem Jesus & The Mary Chain

Dagen har varit full av ingenting och en massa oväsentligheter. Bl a en chef som tillbringar alldeles för mycket tid med att påminna mig om att hon är chef. Vilket inte stör mig per se. Men när någon hela tiden måste berätta att de minsann bestämmer, då finns det övrigt att önska av chefsskapet. Å andra sidan, det där är mellanchefens lockrop. Likadant från kontor till kontor.

Men jag har inte hunnit rota i minnets mörka vrår och hittat någon mer grannhistoria. Därtill har jag tillbringat eftermiddagen i lagom skugga avnjutandes intets omvälvande tystnad. En nyhet är dock att B&B kommer att få ett nytt kök av Barbamammas pappa.
-Klart ongen sa ha ett nytt kök, eller något åt det hållet. Men det är inte särskilt dråpligt och döärmed svårt att spinna vidare på. Fast det skulle inte förvåna mig om de tar pengarna och köper en fem meter hög ulltomte och sedan får ännu mer pengar.

Tills morgondagen då jag borde hunnit knåpa ihop en ny berättelse tycker jag ni skall ta bilen, veva ned rutorna och lyssna på Jesus & Mary Chain i högtalarna.
Dutub har tagit bort alla originalvideos och jag orkar inte leta efter kvalitativa liveversioner. Spotifylänkar alltihop således. Men hey, det har ni skaffat allesammans eller hur? Tänkte väl det. Ni moderna medmänniskor!

1Blues From A Gun
2.UV Ray
3.Sidewalking
4.Surfin USA
5.Happy Place

Frågan är om inte fem-i-topp är snäppet bättre än tio-i-topp? Lite rappare och enklare att lyssna på om man nu skulle vara intresserad, no?

4 responses

  1. Spotify…jag skäms för dig. YouTube är tattigt men Spotify är ett par resor värre. Det är sånt människor utan skivsamlingar använder. Visst f-n, du sålde ju din – sorry.

    Top 5 är betydligt lämpligare format däremot. Ingen utmaning, men lämpligare på de allra flesta sätt.

  2. Precis. Skivsamlingar är jätteold gubbe. T o m Coachie har spotify. Men jag kan glädja dig med att morgondagens inlägg är YT rakt över.

    ja, topp fem känns bättre. Tror jag håller mig till det ett tag. Jag såg att du gjorde en variant med ”Three from One at X”. Pipp Dann vart tog du vägen?

    • Fr att Coachie r ”in the know”, ” en man av sin tid”, ”going with the flow”. Sg jag ngra skivor hemma hos Coachie & Frau Rottweiler? Jag tror det enbart var DVD som stod i bokhyllan i den sekundra hallen, no? En tjusig Star Trek-box sg jag iaf.

Kommentera

