Fem Velvet

Förra veckans lista med Manics möttes av visst motstånd, Insel kallade mig förvirrad och måhända det var en korrekt observation. Men jag får nog kvarstå vid att listan är förhållandevis korrekt.

Efter ett musikaliskt stillestånd har jag återigen börjat intressera mig för vilken musik jag har på min iPod. 8 gb räcker bara så långt, förhoppningsvis finns det utrymme för att köpa en ny när nu Apple släpper nya modeller.
Hursomhaver, vackert sommarväder, inga planer förutom lite grill och gräsklippning. Vad passar då bättre än lite Velvet Underground som sällskap?

Fem bra låtar.

1.[Spotify] Who loves the sun]
2. Sunday Morning
3. [Spotify]Waiting for my man
4.[Spotify]Candy Says
5.[Spotify] Pale Blue Eyes

10 responses

  1. Min lista skulle nog se annorlunda ut, men förrvirrad? Näe.

    Sunday morning, Candy says och Pale blue eyes är i alla fall klara kandidater. Småtråkig som jag är så skulle Venus in Furs och Sister Ray också komma med.

  2. Ja, de finns på min lista också, men jag ville lista de fem somrigaste Velvetlåtarna. De som passar bäst en stekhet dag, med solhatt och en kanna citronvatten. Venus in furs är inte riktigt en sådan låt.

  3. Aha, då förstår jag. Visserligen har trummorna i Venus in Furs lite tryckande sommarvärme över sig, men jag förstår vad du menar.
    White Light/White Heat skulle jag kanske kunna slänga in, den är lite skönt surfig så där.

  4. Jupp wl/wh var med men fick stå åt sidan för de här låtarna. På en 10-lista absolut. Men jag ville ut i solen och listade bara 5.

  5. Har varit VU på spotfen här hela dagen nu. Det är verkligen väldigt somrig musik på det stora hela.

    And if you close the door
    The night could last forever
    Leave the sunshine out
    And say hello to never

Kommentera

