En dag på TBS

Genom mina berättelser är det nog många av er som tror att kunder är ett riktigt mök. Det är de. Men de är inte de värsta. De som plågar mig allra mest är alla de idioter vi har som butikspersonal. De ringer om precis allt och vägrar lära sig saker. Hur ofta jag än förklarar att jag inte står mitt bland alla saker och kan svara för varenda detalj och att de som har en hel butik med vårt sortiment säkert kan klura ut hur mojängen skall sitta på prytteln. Jag har i bästa fall en bild. Nyss kom följande samtal från en butik väster om V-ås.
-Hej det var Knuk-Fredrik från TBS i Gnällköping. Jag har en kund här med en maskin. Han undrar vad det skall vara för olja i växellådan?

-…..*suck* …växellådsolja.

-Har vi det i sortimentent?
-Kolla på kemhyllan bland oljorna så står det där.
-Vad bra. Tack för hjälpen.

Punkt 1. Han som står bland alla maskiner kan inte själv slita upp en manual (det står i den) vilken olja man skall ha i en växxellåda. T o m JAG vet att man har växellådsolja i en växellåda. Det framför liksom jävligt tydligt av namnet om inte annat.

Punkt 2. Varför i helvete ringer du mig och frågar vad DU har i butiken du för fan står mitt inne i? outlook

2 responses

    • Det har vi inga. Ett förslag på gemensam fest kom, men då skulle vi åka fucking Ålandsfärjan. Jag försökte snällt avböja men det vara tjatades och tjatades. Till slut svarade jag: – Nej jag kommer bara att vara otrogen så det är bäst jag låter bli!
      Sedan har jag inte hört något mer.

Kommentera

