Saker mina grannar gör IVX

B&B är som jag berättat ett otal gånger världens bästa. Karlsson på taket är en skrämd liten hundvalp i jämförelse med Barbapappa. Som jag berättade igår var han inte bara världens bästa fotbollstränare och fysiolog. Han är världens bästa PC-mekare.
Ni som rört er i de kretsarna vet att de som förhärligar sig själva som kunniga på datormek vet att de oftast är de sämsta. En som är riktigt duktig håller käft eftersom han/hon kommer att få tillbringa varje ledig stund med att laga datorer åt kompisar, kompisars mammor [I´m a mother lover]och raid-servern i bondens hönshus om det sprids.
Barbapappa inte bara berättar om hur duktig han är. Han gör oombedda hembesök och rotar i din dator utifall att det skulle finnas ett fel.
Detta drabbade Ponnyjonna och Maqruel allt som oftast (de har nu lärt sig låsa dörren) då Barbapappa ofta knallade in tilll dem för att kolla över deras dator. Maqruel var inte bara en sämre tränare än Barbapappa. Han var ju också skitkass på datorer.

I ärlighetens namn, det är han faktiskt.

Barbapappa som är världens snällaste gjorde alltså oannonserade hembesök när ingen var hemma för att, som han själv beskrev det, ” kika lite så ungara får ha ena fungerande dator.”
Det här innebar att P&M:s dator ibland uppförde sig konstigt eller bara vägrade starta. Varpå JAG fick gå över för att gissa mig till vad fan han schabblat med den här gången.
Jag är inte världens bästa men jag är ganska snäll, så det gjorde jag så gärna.
En dag hade jag suttit vid datorn för att ordna något som krånglade tack vare Barbapappas magiska fixarfingar.
I väntan på att en installation skulle bli klar gick jag igenom mediamapparna för att se om det fanns saker som kunde rensas undan. Det här med att ha en mapp för film eller en mapp för musik funkar inte hos Ponnyjonna. De har allt i olika mappar och kan inte navigera for shit i Windows.
En rensning var alltså på sin plats.
I en undermapp, Mina Dokument -> Mina filmer såg jag en mapp som hette ”Barbapappas mapp”.
Jag kunde naturligtvis inte undgå att titta i den. Vilda hästar kunde inte hindra mig!
Och sedär, vad fanns där om inte en försvarlig samling med porrfilmer!
Barbapappa har inte bara kilat över för att ge P&M lite spontan datorhjälp. Han passade även på att runka framför deras dator när de inte var hemma. Samt att spara det göttaste i en egen mapp finurligt gömd två steg ned i strukturen där ingen skulle komma på att titta.

Visst är det en härlig man?

datorfixare

5 responses

Kommentera

