Me,myself and Wexham United

Canal + bestämde sig för att försöka locka till mig som kund göra mig glad haft frivisning på fler kanaler än vad du kan vifta en pinne emot.
Det är inte utan att de gjort mig lite lockad av att slänga lite pengar i deras ansikten för att få löpande tillgång till deras kaloribesparande onödigheter kanalutbud.
Framför allt visas det en uppsjö med sport, ishockey, fotboll, tennis golf. [we like sportz]
Ishockey är egentligen det enda område där jag hade ett intresse innan frivisningarna, resten är mer ”åhå så trevligt” och kändes inte så hett. Men hur det än är, det visas en förjävla massa fotboll. Jämt. Är det inte match så är det repris av match. Är det inte repris av match så är det inför-match eller efter-match.
Just nu spelar Man U mot City och tydligen kan Man U vinna någon form av titel om de vinner. Jag tror det är Premier League.
Normalt sett skulle jag inte brytt mig mer än att jag läst om matchen i morgondagens tidning. Men nu när den ändå visas föreföll det vara en bra idé att synkronisera mig med resten av mänskligheten. Åtminstone den del som tittar på fotboll regelbundet.
Vilket är rätt många.

Tydligen har min hjärna glömt av precis varför jag en gång började avsky fotboll. Jag vet inte hur många lördagar där jag missade barnprogrammen för att pappa skulle se matchen på tipsextra.
En TV, en pappa, två kanaler. Do the math
Men nu när jag sitter och hör exakt samma ljud från tv:n som för trettiofem år sedan, de sjunger fortfarande ohörbart på läktarna, känner jag en viss lockelse till att sätta mig i soffan och titta. Men fotboll, som andra sporter, kräver att jag väljer ett lag som favorit för att fullt ut njuta av matchen. Skulle jag börja se fotboll mer regelbundet krävs att jag tar till mig ett lag och följer det.
Vet ni hur jävla mycket fotboll det spelas i världen varje dag? Rätt mycket. Hur kan någon rimligen hitta ett enda lag bland alla jävla lag som finns?
Visst, jag skulle kunna göra som precis alla andra och heja på ManU. Men hejar någon, utanför Manchester iaf, på ManU? Det känns lite som att ManU är fotbollens BMW eller Audi. Alla gillar dem. Men gillar de verkligen ManU? Är det inte bara varumärket de tagit till sig?

Inför inför-säsongen tänkte jag mig nu hitta ett lag i engelsk fotboll som jag kan säga att jag följer.
Kriterierna är följande
*Inte för starkt varumärke, dvs Chelsea & Man U.
*En viss underdogkänsla är nödvändig men det får inte vara helt hopplöst (läs: Leeds)
*Minst en av matchställen måste vara fruktansvärt snyggt. Om jag köper en tröja skall jag kunna bära den med viss stolthet (West Ham är fucked m a o).
*Måste absolut inte vara Premier Leauge.

Lag som finns på listan idag är Sheffield Wednesday, Hull, Newcastle och Leyton Orient. Men mer förslag emottages tacksamt.

101 airborne soccerdivision, lieutenant Libero FTW

101 airborne soccerdivision, lieutenant Libero FTW

One response

Kommentera

