FAQ

Det är dags för ett kort avbrott i följetongen om mina grannar (men jag kan berätta att Barbamamma sparkade på Barbapappa så hårt idag att hon bröt en tå) och jag roar mig med Valross frågeformulär.

Smeknamn?
Inget som jag känner till. Adjektiv som smashing, super, gorgeus är väl inte så nära tillhands som jag önskar.

Låt just nu?
The knife – neverlands

Beroende av?
Kaffe & cigg.

Vem behöver du mest just nu?
Min familj. Natürlich. Ja och någon som kan tipsa mig om ett bra jobb.

Vad tror folk om dig?
Några av de epitet jag fått genom åren: bög, nazist (av sama personer också), knarkare, överlägsen jävel, dum i huvudet, bokmal, drama queen
Dessvärre är min erfarenhet av bögnazism jävligt låg. Resten stämmer nog ganska bra.

Vad får du oftast komplimanger för?
Se ovan.
Skämt åsido, *pheeeeet* inte så vanligt. Men jag har fått höra att jag kan röka på ett snyggt sätt. Något jag uppskattar mer än vad som är bra för min hälsa.
Mina (f.d) kolleger var snälla och sade att jag var bra på mitt jobb. Appreciated!

Vad säger du för att imponera på någon?
-Tja bruden, vill du åka med i min EPA? Jag har snus.
Om inte det funkar vete fan. Men jag minns när jag träffade Valross första gången och insåg att det där var en kille man kunde jobba ihop med så namedroppade jag lägligt Frank Tovey (som just avlidit) i en diskussion över fikabordet på vår gemensama arbetsplats. Sedan dess har vi kommit bra överens, om jag får säga det själv.

Hur imponerar man på dig?
Bjuder med mig i din EPA och bjussar på snus.
Om inte det funkar, säg något som kliar mitt ego så blir det nog bra.
Eller säg något som är rejält icke-politiskt korrekt i rätt situation så är du min nya bästa kompis. Valros, Coachie, Fröken 18.45 och P-P är några som bemästrar den konsten.

Men för guds skull, försök inte imponera på mig för sakens skull genom att prata om vilken adlig släkt du tillhör eller något sådant.

Vad står det i ditt senast inkomna SMS?
-Jag har snus. Vill du åka med?

Ok, det stod det inte. Jag minns inte. men något i stil med att svärfar sökte mig.

Har du haft sex idag?
Inte idag, nej. Men förhoppningen finns. Varför nu det skulle göra dig gladare att veta det.

Nästa mål i ditt liv?
Ett annat jobb.

Hur svarar du i telefon?
Förnamn.

Jag jobbade en gång i en lokal där Arslerövs lokala autistförening höll till. På deras kontorsdörr stod det en skylt med telefontider.
Jag funderar än idag på varför en autistförening har telefontid. De lyfter på luren och är helt tysta eller vad?

Vem ringde du senast?
En kund

Vad sa den du senast pratade i telefon?
Något ointressant jag förträngt. Något var säkert fel.

Antal sömntimmar inatt?
Sju-åtta sisådär

Sov du ensam?
Nope. Bara tanken skrämmer mig.

Brukar du komma i tid?
Jag är facistisk när det gäller tider. Skall jag på ett möte sätter jag en ära i att kliva in genom dörren på exakt klockslag. Inte för at någon märker något, men jag önskar varje gång att jag möts av små applåder för min noggrannhet.

När mår du som bäst?
När det är riktigt jävla långt kvar tills nästa arbetsdag, jag har pengar på banken och min omgivning mår bra.

När blev du fotad senast?
I lördags av Ponnyjonna. Gin, tranbärsjuice, tonic och tändvätska för de pyrotekniska effekterna. Parteeee!
frukost

Hur känner du dig nu?
Huvudvärk faktiskt.

Vanligaste färg på dina kläder?
Svart, grått, rött

Är du smart?
Uhu.

Vad saknar du?
Tranbärsjuice till min gin

Hade du en bra kväll igår?
Japp.

Favoritdryck på morgonen?
Kaffe med mjölk.

Är du blyg?
Humm…ja & nej.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet?
Nej. Men jag tror på önskan om ett ligg vid första ögonkastet, Mindre romantiskt men ack så mycket vanligare.

Vad skulle du gjort om du var kille för en dag?
Odla skägg

Vem/vilka har betytt mest i ditt liv?
Familjen A-mann, mamma och min gamlamormor. Henrik Lundkvist. Isaac Asimov mfl.

Är du nöjd med ditt liv?
jajamensan, det här är bara en tillfällig svacka.

Är du bortskämd?
Jajamensan. Känslomässigt mer än materiellt.

3 responses

Kommentera

