Saker mina grannar gör. pt XI

Nej fan jag kan lika gärna fortsätta köra på återberättandet av mina grannars förehavanden.

En kortis idag. I morgon kommer den tragiska historien om bakgrunden till varför Bajsblöjan och Herr Zolofts barn kallas för barn 1 & barn 2.

Barbapappa är enligt egen utsago jävlar i mig bäst på allt. Och om han inte är det, ja då är hans bror eller pappa mästare. I vissa fall kan Barbamammas pappa, Barbagubbkåt, vara världens bästa också.

Barbapappa var ett tag, ca tre månader, tränare för ett lag i den lägsta divisionen av foppöl. Det blir div sex tror jag.
Hursomhaver, han blev utsedd till tränare för en kort period.
Hans metodik var något underlig då han mestadels inte var där.
Detta återberättades för mig av honom
-Vet du va som hände igår älle?
-Eeehm nej.
-Joseru, då rengde di frå laget ja tränar å undra vart ja va. Ja ja sa ju som dä va. Dä var ju fars dag igår. Väm tränar foppöl på fars dag. Dä är klart än ä ledi då.

Den åsikten delades inte av de tjugo personer som sket blankt i en minimal högtid för att istället träna inför kommande match.

Kommentera

