Saker mina granna gör. pt IX

Nej det är inte slut än. Jag har nog materiel för några veckor till. Och att döma av besökarantalet är ni fortfarande intresserade av att få höra/bli uppdaterade på vad som skett och sker på min gård. MEn jag vill ha mer kommentarer. Eller är ni förstummade över att:
1. Allt det här är sant?
2. Jag bor kvar?

Here´s a good one.

För något år sedan hade Barbapappa jobb. Jodå, det har hänt. Den här gången i en stad några mil bort varpå han alltså var tvungen att pendla med morgonbussen.
B&B har inte helt sunda kostvanor. En middag kan för dem bestå av vitt bröd med rivost och skjuss-in-i-ugnen. Äter man tillräckligt många blir man mätt.
Barbapappa drabbades till slut av diabetes och efter skrik och tjat lade de till slut om sina kostvanor och de äter numer hyfsat ok kost. Inte perfekt, men mer genomtänkt.

Innan han blev sjuk utspelade sig följande historia. Barbapappa får berätta själv.
-Dö vet du va som hände mek i går?
-Eeehm nej
-Joseru ja geck på möra upp å sulle gå te jobbet. Ja va jävla sketnödi men ja va lite sen så ja tänkte att ja klarar mek tes ja ä på jobbet. Hoseru så ja geck te busshållplatsen å ställde mek å vänta på bussen. Men ja va så jävla sketnödi så ja tänkte att ”dä här går aldri. Ja får allt ringa barbamamma så får ho komma å hämta mek. Ja förståru ja blir ju så hungri på nättera så ja brukar gå upp å äta lite. Igår så geck ja upp. Ja förståru Barbagubbkåt har ju vart utomlanns å köpt en jävla massa sprit å godis å han vell ju så gärna ge dä te Hulde. Ho gillar ju godis så möe. Ho ä så runn å go den lilla tösa.
Joseru så ja geck upp i natt å sulle äta lite, så ja to som ja brukar göra lite godis. Ja ja va ju hungri så dä ble ena sån där tax-free påse mä vinegumm på ett kilo. Ja ja tröckte la i mek nästan hela påsen å så drack ja ena liter mjölk å så gick ja å la mig.
Män så blev ja ju så jävla sketnödi så jag tänkte att ja allt får ringa Barbamamma så ho feck komma å hämta mek. Men tror du ho hann fram i ti? Nä ho ä ju så jävla lat så ho hann junte fram.
Tror du´nte ja sket på mek! Fan va arg ja va. Ho kunde la skönnat sig på när ho vesste att ja va sketnödi. Klåkka va ju bara halv säx på möra. Så jävla dummt. Här legger ho i sänga å gonar sek mens ja jobbar å drar in pänga.

Jag ber om ursäkt om texten är något svårläst då den är på hemmagjord dialekt. Men Barbapappa måste beskrivas med sin västgötska dialekt för att hans persona skall framgå.
Så ja, jag har en granne som trycker i sig ett kilo winergum och en liter mjölk och som sedan blir förvånad när hana avföring är kraftig rinnande och under 4 bars tryck.
Ain´t I the lucky one?

4 responses

  1. Hmm, tydligen hann EVK före med precis det svar jag skulle ge. Hur sjutton kan du stå ut med sånna grannar? Borde det inte va bättre att flytta o få vettigt folk i närheten?
    Men det klart vi vill veta mer!

    Ett kilo jävla Winigum! Jag skulle inte få i mig så mycket, ens om jag va redigt hungrig! O så en liter mjölk på det! Hjälp! Kanske va tur att det va tidigt på morron, hoppas han va själv på busshållsplatsen.

  2. Fast var hittar man vettigt folk? Tänk om det blir ännu värre och vi får sådana där gnälliga tvättstugegrannar som ju inte ens är roliga.

    Men om något år eller två får det fan i mig vara nog!

    Nej han var inte själv på hållplatsen. Rätt åt honom.
    Jag kan bara föreställa mig hur det såg ut med en hundrakilosman som försynt försöker undvika att skita på sig.
    Dessvärre kan jag även föreställa mig hur avföringen såg ut.

  3. Jag blev för något år sedan uppringd av en informationstiggare gällande det planerade bygget av ett nytt bostadsområde. Som omväxling valde jag att svara på frågorna innan jag bad om fakturadress och oranisationsnummer.
    En av frågorna var huruvida jag ansåg bra grannar var viktigt när jag valde bostad. Mitt svar då och mitt tips till dig nu: ”Bra grannar är antagligen att föredra, om man nu nödvändigtvis måste ha grannar”. Att dela tomtgräns med äng eller skog är oslagbart. Jag slipper konstiga grannar och de konstiga grannarna slipper en konstigt EVK.

Kommentera

