Saker mina grannar gör. pt VII

För er som är välbekanta med mina grannars göranden och havanden tänkte jag bjuda på en lite färskare händelse från helgen.

Barbapappa & Barbamamma har som tidigare berättats lyckats med konststycket att föröka sig. Detta trots Barbamammas avsky för allt sådant.
Mellan dig och mig, jag tror hon egentligen vill krama andra tjejer. Hennes trucker-butch look är för genomgående för att vara en slump.
Nåväl, de har ändock en liten dotter som väl är som sexåringar är mest. Att hennes föräldrar uppfostrar henne i andan: Du skall inte göra ett skit men kräv av andra att de behandlar dig som du vill bli behandlad är dock inte något som förbättrar.

På gården finns även två till småtjejer i sex-sjuårsåldern och det faller sig ganska naturligt att de leker ihop, eller hur?
Nej så lätt är det naturligtvis inte när det gäller b&b. Det går till såhär.

B&Bs barn, säg att hon heter Hulde, leker med Pristina & Mirjam.
Om Hulde har Pristina hemma på besök får Mirjam inte komma in och tvärtom.
Men om Pristina & Mirjam leker och Hulde kommer på besök blir B&B rosenrasande om hon inte får vara med och leka eller om Pristina och Mirjam, som är lite äldre, leker en lek Hulde inte kan komma med i. Gud förbjude. Då blir det minsann uppror.

Häromdagen skedde just detta. Mirjam & Pristina lekte när Hulde kom hem. Hulde blev ledsen för att Mirjam och Pristina lekte en lek där hon direkt inte fick vara med och bestämma i och sprang in till Barbapappa. Barbapappa blir naturligtvis jättearg och skäller i sedvanlig ordning ut de som gjort hans dotter illa.
En stund senare bestämmer Mirjan och Pristina att de skall gå till den lokala whitetrashaffären för att köpa vattenpistoler. De frågar Hulde om hon vill följa med.
Hulde frågar då sin pappa som säger ”nej”. Inte för att det är farligt att gå så långt eller så. Nej, eftersom Hulde inte fick vara med och leka förut (dvs fick inte ta omedelbart kommandot) så straffar han Mirjam och Pristina genom att inte låta sin dotter följa med.
Att inte ge ynnesten att låta andra barn få leka med hans dotter är hans straff.
Är det inte underbart så säg?

Om jag trodde att någon skulle tro mig skulle jag skriva en bok om det här.

3 responses

Kommentera

