Saker mina grannar gör. pt V

För några år sedan beboddes en av grannlägenheterna av ett par som hade uppenbara meningsskiljaktigheter, samma lägenhet som Den Stirrande Engelsmannen bor i. Det hela slutade som förväntat, de skilde sig. Det här var inga vi umgicks jättemycket med, men lite prat över staketet och sådär blev det.
I början var vi på hennes sida då det kom fram att hennes man var otroligt svartsjuk, långt över gränsen för vad som är gångbart. I slutet av deras gemensamma karriär gav en taxichaufför hennes telefonnummer på vägen hem, huruvida det hände något vete sjutton, men hursomhaver ville hon behålla numret. Men medveten som hon var om sin mans svartsjuka bestämde hon sig för att gömma lappen på ett ställe han inte skulle leta på. För letade gjorde han.
Således gömde hon den i botten av sin tampongkartong.
Vilket inte hjälpte.

Vår sympati för henne naggades rejält när hon istället blev ihop med stans mest korkade genetiska dikeskörning, Barbamammas brorsa Barbaidiot. Jo tjena. Det var ju smart. Killen som inte kan stava till ”uh?”
Barbaidiot hade av en oförklarlig anledning lyckats föröka sig och hade således med sig tre barn in i det här förhållandet, två killar i 5-8 års åldern samt en liten parvel på tre-fyr någonting.

En sommardag spelade Barbaidiot landbandy med sina ungar. den lille killen som var mindre än sin klubba sprang ju omkring bortglömd av alla men lika full av entusiasm för det. Av en ren slump lyckas han vifta in bollen i mål och blir ju skitglad. Han hoppar, springer och gör tuffa målgester som de stora grabbarna.
-Pappapappapappa jag gjorde mål såg du jag gjorde mål!!
Barbaidiot som inte fått sitt smeknamn för intet:
-Ä du döm i hövvet onge. Dä va ju självmål. Nu leder ju di! Jävla idiot.

Tyvärr, och jag menar det verkligen, tyvärr gick jag inte fram och slog ihjäl honom. Varje gång jag ser honom ångrar jag att jag inte där på fläcken krossade hans huvud med en spade.
En dag kommer jag att kidnappa honom och sälja honom i Värtahamnen för tidernas största gaperape

4 responses

  1. Ill break the mödom på denna kommentar då…
    Det du beskriver är en konsekvens av samma faktorer sombeskrivs i Idiocracy, ser du inte det själv?;)

  2. Jomen det gör jag. Men jag är fascinerad, och inte så lite äcklad, över hur jag tvingas leva mitt i Idiocracy utan allt det roliga

  3. Pingback: Saker mina grannar gör. PtXX « Der A-mann

Kommentera

