Saker mina grannar gör. pt IV

Jag berättade för er om Barbapappas & Barbamammas eviga bytande av mobiler och hur det låg till med det. Dagens berättelse är en liten fortsättning på det.

Alla grannar är inte genetiska mutationer. Vi har t ex Ponnyjonna och hennes man Maqruell. Supertrevliga och normala – åtminstone i jämförelse med andra grannar.
Ponnyjonna brukar fika hos oss, våra döttrar leker ihop och allt är sådär granntrevligt som man önskar att alla grannar vore. Ingen skugga över henne således.

Ponnyjonnas yngsta dotter och b&bs enda barn leker ihop. Därför är hon tvungen att umgås lite mer med b&b än vad som är behagligt. Men å andra sidan får vi mycket av vår information om deras göranden och havanden från henne. En win-lose situation med andra ord.

Efter det att Ponnyjonnas yngsta dotter testat hållbarheten hos en mobiltelefon genom att hälla cola över den fann sig Ponnyjonna plötsligt i behov av en ny mobil.
Barbapappa kunde naturligtvis ordna en sådan, ” ja har kåntakkter vet du”, tog ut sitt SIM-kort och gav henne sin gamla mobil.
Här kunde nu historien slutat om de inte fallit sig Maqruell en dag satt och lekte med den nya mobilen för att se vilka finesser och inställningar som fanns i mobilen. Naturligtvis kom han åt mobilens fotoalbum. Till sin stora men kanske inte så glada överraskning fann han ett icke oförsvarbat antal bilder på en välerigerad kuk. Och i bakgrunden såg man Barbafamiljens möblemang. Tittade man närmare i mobilens skickade meddelanden såg man att de här bilderna skickats tilll Barbamammas mobil.
Barbapappa, som gick hemma och levde på staten, roade sig alltså med att några gånger om dagen dra några snabba tag, fota sin stolthet och skicka bilderna till sin sambo.

Jag vet inte hur det står till hemma hos er. Men min fru skulle bli rätt less om jag var arbetslös och istället för att söka jobb roade mig med att masturbera och visa resultatet för henne.
Någon av er kanske nu tror att det här är resultatet av ett öppet och obundet sexliv? Nej. Dessvärre har jag varit tvungen att höra de här två gräla om det hela. Hon ställer upp ungefär en gång i kvartalet. ”Ställer upp” är hennes egna ord för hon anser att det lika gärna kunde vara. Jag har sett henne, och jag skulle inte ha några problem med att avstå. Så varför han gnäller vete fan. Det borde vara en ynnest att slippa.

Historien är nu inte slut med dettta. Några veckor senare befann sig Barbapappa hemma hos Ponnyjonna och Maqruell. Han har ovanan att bara kliva in genom dörren hos dem oavsett om de är hemma eller inte.
De kunde naturligtvis inte låta bli att föra in samtalet in på ämnet mobiltelefoner. Maqruell förklarade att bilder, musik och liknande inte alls försvann bara för att man bytte SIM-kort utan sparas i mobilen. Barbapappa förklarade på sin självsäkra västgötska att så minsann inte alls var fallet. ”beldera å musik föschvinner om en tar ut semkortet. Så ä dä. Dä sparas på semkortet”. Maqruell förklarade då att det finns en anledning till att man kan köpa lösa minneskort till mobiler. tyvärr var jag inte där för att se det hela. Men hur Barbapappas ansiktsuttryck sakta förändrades när han förstod situationen lär ha varit obetalbar. Han avslutade snabbt samtalet och gick hem till sig.

Några dagar senare, Ponnyjonna & Maqruell har en dålig ovana att lämna dörren öppen när de inte är hemma, fann de att mobilen ifråga som de lämnat på köksbordet, plötsligt inte stod att finnas. Den är fortfarande försvunnen men vi vet alla vem som smög över och snodde tillbaks den.

Jag vill understryka att allt jag skriver är 100% sant. Det är så här mina grannar är. Varför vi inte flyttar? Ja fan vet. Rädslan för att råka ut för värre kanske?

6 responses

  1. Nej bara ordet ”jobbarkompis” utesluter b&b.
    Bara sådär i all välmening, du nämnde inte den här bloggen? De kan vara bekanta vet du.

  2. Nej nej nej, jag vill låta dem hålla kvar bilden av mig som en välartad tös med orderntliga vänner! 😛 Fast jag visade ju din blogg för din gamla kompis, hon blev lite chockad över en del av bilderna… Tydligen inte vardagsmat för pingstkyrkeflicker… 🙂

Kommentera

