Dolphins

Jag gillar delfiner.
-Yeeah. Right. Du och tusen andra new-age light metrosexuella drömfångarsamlare med kristaller i bihålorna för en sundare själavandring.
Säger då ni.
Jahadå säger jag. Det har vi gemensamt Men jag tror inte vi gillar dem av samma orsaker smarty pants.

Delfiner förefaller för många vara havets greenpeace/Amnesty/hare krishna-medlemmar. De blå havens strömlinjeformade, pärlemorskimrande superhjältar hitsända för att låta oss kommunicera med existensen av ett högre plan.
Främst genom att göra vattenkonster på Kolmården tydligen.

Jag gillar delfiner för att de symboliserar allt ovanstående medans de roar sig med:
• Bita ihjäl andras delfinbebisar.
• Tillsammans med sina polare hindra mobbade delfiner från att komma upp till ytan.
• Anfalla genom att simma fort som fan med sin stenhårda nos in i dina mjukdelar, typ tarmarna.
• Försöka sätta på vad som finns till hands ofta och gärna.

Det finns säkert hundra andra elaka saker delfiner gör som inte får plats här.
Hade delfiner gjort film hade de utan tvekan sysslat med högkvalitativ japansk tortyrporr.

faekeaaba

7 responses

  1. Alla delfiner är som Flipper. Också. Men när kameran tittar bort blev även Flipper ett sexmonster. Jag vill minnas att det finns en historia om att flipper försökte dränka en skådespelare samtidigt som han bonkade på honom.

  2. Helt ärligt så tittade jag på Loveboat men somnade till Flipper (de gick efter varandra). Jag gillade bara signaturmelodin. Efter det här vet jag inte om jag ens gillar den.

  3. Och på vilket sätt menar du då att delfiner skulle sjunka i aktning?
    Du har just angett bevis för att dom är en högstående intelligens i likhet med människan och roar sig med samma saker?

Kommentera

