Svammel

Jag hade i åtanke att fylla veckan med populistiska åsikter. Men jag insåg efter gårdagens krystningar för att klämma ut en halhyfsad formulering kring Anna Odell att den idén får ligga på is ett tag till. Inte så att jag har svårt att formulera mig. Jag är bara så otroligt ointresserad av åsikter kring icke-ämnen som vill skapa sig ett utrymme det inte förtjänar.
Problemet -om jag nu vill skriva om något aktuellt för att flirta med besöksstatistiken – är alltså att jag inte ens bryr mig om mina egna åsikter.
Lite grann som när Valross beskrev problemet med att skriva porrnoveller. Det blir i bästa fall ett ”-faan vad gött det känns”.

Vidare i nyheterna idag:
1.Peixe-peixe var förbi förra veckan och såg på Frölunda-Luleå. Trevligt värre. I efterhand upptäckte jag att matchen gick gratis på kanal 9. 139 pix i sjön. Men det var en bra match och trevlig male bonding moment.
I Kanada lär det finnas ett uttryck som lyder ung. ” I took him to a Maple game”. Vilket innebär att homosexuella försöker ragga upp straight:a killar genom att bjuda dem på en hockeymatch.

2. Min son är så stor att han numera PRAO:ar ( är inte det ett verb att älska?) Junge Der A-mann har även satt upp en flagga med Union Jack i sitt sovrum och börjat spela gitarr.
YES!

3. Nordkorea har i dagarna kompletterat landets enda friterad-kyckling-i-en-hink-restaurang med en pizzeria. Jupp, Seoul har numera både en pizzeria och en Juche Fried Chicken. Vad pizzerian heter förtäljer inte BBC. Mama Il jung, Den Store Faderns Pizzeria….

One response

Kommentera

