Man Week – Fredag

Ok, ni har sett en tydlig tendens att jag väljer män med isblå ögon? Jupp, så är det. Vilket säkerligen beror på min egen ögonfärg. Men hey, så handlar den här veckan om personer jag projicerar mig själv på.
Dagens val var svårt, kandidaterna var flera. Så jag fick helt enkelt gå på de av dem jag hittade snyggast kort på.

Michael Caine har absolut inte gjort världens bästa filmer. *host* Timmarna med Rita *host*. Och med en så lysande start som Ipcress Case och Get Carter vore det få förunnat att bara göra bättre och bättre filmer. Inte bara två lysande exempel på brittisk film (nu pratar jag om originalen, ok. Inte de vedervärdiga nyversionerna.) utan även en liten lektion i hur man klär sig snyggt. Onsdagsmannen, Paul Weller, har lärt sig en hel del av Mr Caine. Paul Smith skulle inte vara mer än en nasare på Camden Market utan hans british action hero gigante.

Man week – Fredag
Michael Caine

Fredag

Fredag

2 responses

  1. Känner mig lite ambivalent till Caine. Säkerligen pga allt skräp han medverkat i.

    Skrev inte Terence Stamp en eller ett par böcker om det vilda livet när han delade lägenhet med Michael Caine?

Kommentera

