I ne-e-e-d c-c-c-co-co-co-help

Jag hatar mitt jobb. Fullständigt hatar det med varenda nerv i min kropp. Kan inte någon bara skjuta mig, snälla?

Idag låg det ett brev på mitt skrivbord

dsc000612
Det var stort och mjukt, adresserat till TBS kundtjänst. Redan från början kände jag att det här inte var bra. Inte så underlig känsla, alla inkommande kundkontakter innebär att något är fel och det är mitt jobb att ordna det. Men här pirrade spindelkänslan mer än vanligt.
Brevet som låg i kuvertet såg ut så här

dsc000601
Erfaren och klipsk som jag är öppnade jag paketet och tog med fingertopparna ut brevet jag såg inuti
Det lyder ung. så här:
Övre raden oläslig
Det är skräp!
De har hållt runt 15 dar i era stövlar XXX-XXX
Plocka bort dem ur ert sortiment! Era strumpor XXX-XXX har ag använt två vintrar utan nämvärt slitage

Jag stoppade handen i en plastpåse och tog försiktigt ut innehållet. Mycket riktigt. mina värsta farhågor var besannade.
dsc000622
Idioten hade skickat tillbaks ett par gamla strumpor! Och inte fan undra på att de var slitna, han hade tvättat dem i för varmt vatten så de var stabbiga som gammal gröt.
Om du som skickade det här läser, vad fan tänkte du? Trodde du att du var rolig? Ditt jävla misslyckade missfoster. Det är tack vare sådana som dig jag arbetar för att allmän rösträtt skall försvinna fortast möjligt.
Det här betyder krieg!
Eller så innebär det att jag går och säger upp mig.

2 responses

  1. Nämen fy fan vad äckligt! Dumhuvud, snuskpelle, äckel, pucko! (inte du alltså)
    Läste platsannonser och har för mig att de sökte en reklamationshandläggare till TBS. Man kanske skulle söka…………njae…

Kommentera

