Man week – Måndag

Inplanerad tidsbrist gör att jag troligtvis inte kommer att hinna skriva något på måndag eftermiddag. Den här veckan kör Der A-man, ”Man week”. Uhu, varje dag en bild på en – i mina ögon- skitsnygg kille. Kriterierna är inte bara att jag skall tycka de är snygga. De skall på något sätt ha påverkat mig – och det här är viktigt – i någorlunda vuxen ålder dvs någonstans från tjugo år och uppåt. Killar som klär sig snyggt, har snygg frisyr, pratar med snygg dialekt eller bara ser allmänt coola ut att jag bara önskar att jag såg ut som dem.
Man week – Måndag:
Montgomery Clift

Måndag

Måndag

Mest känd för sin roll som trumpetande boxaren Prewitt i Härifrån till evigheten. Efter att ha sett den en sommarkväll i norrland insåg jag att rökning var coolt om man rökte som Montgomery Clift. Strax efteråt köpte jag mitt första paket Prince och började tjuvröka för fullt menads jag övade på att se sorgsen men tuff ut. Inte sådär fånigt som James Dean, som Monty.

2 responses

Kommentera

