Instrument of Darkness

Snälla skjut mig någon.

-hej vi har köpt en cd/radio/kassettstereo. På hyllan i butiken och på kartongen står det att det är kassettbandspelare i. Men det står inte i er katalog. Är det kassettbandspelare i?
-Står det på kartongen och stod det så på hyllan i butiken.
-Ja, men det står inte i er katalog.
-Står det på kartongen är jag övertygad om att tillverkaren har rätt.
-Men varför står det inte i er katalog?
-Det är säkert ett tryckfel eller dålig korrekturläsning. Jag är övertygad om att tillverkaren har rätt och att vå katalog har fel
-Är det säkert det?
-Det är helt säkert
-Kan jag få hela ditt namn om du skulle ha fel

Puh-lease! Om du ser bilden och texten på kartongen att en vara har vissa specifikationer. Lita på ditt eget omdöme.

Exempel 2 som drabbade min kollega Fast Eddie idag.

-Hej, det är några ungar som kör omkring med era kundvagnar från butiken i Knäckebrödhult utanför mitt hus. Jag bor precis i närheten av butiken och det stör mig
-Naturligtvis är det störande, men du har kommit till TBS huvudkontor i Rumperöv. Vi sitter flera mil från Knäckebrödhult. Du kanske vill prata med butiken direkt? Jag kan koppla dig dit.
-Nej, det står ” kundtjänst” här i reklambladet jag fick. Jag är kund. Vad skall ni göra åt ungarna?
-*suck*

Nej för det är naturligtvis TBS fel att några snorungar tar kundvagnar från parkeringen. Deras föräldrar är inte ansvariga ALLS

4 responses

Kommentera

