Lay down your burdens

Jag hade tänkt boosta besökarantalet genom att återigen vara anti-populistisk och skriva varför jag anser att jönsarna bakom Pirate Bay förtjänar att dömas till att betala ett fett skadestånd.
Men… nej. Inte idag.

Snart börjar bokrean. Jag har slött bläddrat igenom alla reakataloger jag fått och jag kan bara konstatera att rean som vanligt består av Sieg Larsson, Hälgeböcker (alla på TBS ääälskar Hälge) och New Age- tanter som skriver om olika kristallerkombinationer i analen för att nå sinnesfrid.
Tur då att ställen som AdLibris låter dig förhandsbeställa böcker ur ett större sortiment.
Igår bokades
1. Building London, 406 sidor med foton och bilder från Londons framväxt från den viktorianska eran och framåt
2. Night Haunts: A Journey Through the London Night. En reportageserie från Londons nattliv. Sopåkare, dörrvakter mfl berättar om staden på natten.
3. British films in the 1950:s. En tjock avhandling om brittisk filmindustri på femtiotalet.
4. Tudor era: politics and persons in the tudor age. Precis vad titeln säger.

Edit: Uppdaterat med länkar. Tudorboken är tyvärr slutsåld

Allt för futtiga 296:-.

5 responses

  1. Pingback: Pleasure little treasure « Der A-mann

  2. Pingback: 1-2-3 « Der A-mann

Kommentera

