Lay down your burdens pt II

Ett av mina mindre nöjen är att läsa vad som skrivs på den Sverker Approved-märkta sidan cint.se. Här kan man gotta sig åt konsumenter som i enstämmigt samkväm beskriver hur allt annat är någon annans fel än just deras.
De har också en, för mig, användbar sida där de sammanställer konsumentnyheter från olika tidningar. Allt som oftast finns det nyheter som berör mitt jobb.
För er som undrar, nej det är inte ok att läsa det där på TBS. De har nämligen ett forum. Forum är dååååligt.
Vilket tagit bort lite grann av glädjen. Jag tänker då inte tillbringa min fritid med att läsa om saker jag enbart har nytta av på jobbet. För att göra min arbetsgivare glad håller jag mig alltså inte uppdaterad inom mitt yrke.
Men precis som man inte kan låta bli att peta bort popcornflarn som fastnat mellan tänderna har jag svårt att hålla mig borta därifrån. Idag fanns det att läsa en jätteskojig artikel från Råd & Rön om fisbomber.
http://www.radron.se/templates/Artikel____2194.aspx
Fisbomben Fart bomb ska vara obehärskat rolig, enligt Coolstuff.se. Det tycker inte elvaårige Adrian Marsh, som kräktes häftigt när han fick den på sig.

Det var naturligtvis inte roligt för Adrian att kräkas (såtillvida han inte är en bulimiker in spe). Men tillåt mig undra. När coolstuff skriver att den skall vara jätterolig. Menar de då att mottagaren skall upskatta den? I think not!
Det är väl avsändaren som eventuellt uppskattar produkten eller har jag missförstått något?

This gun will improve your safety!
Ja om du är den som håller i avtryckaren ja. Inte om du står i kulbanans omedelbara riktning.

Kelda currysås gör maten till en njutningsfull upplevelse.
Tycker renhållningsarbetaren verkligen det?

Absolute popnostopgoatrancepartypartypartyibizaknark. Skivan ingen kan sluta lyssna på. Det är paaaaaarty
Jaaaa…. men kanske grannen ovanför inte uppskattar den lika mycket?

I konsekvensens namn borde väl alla påståenden backas upp med ett ”dock-inte-om” eller hur?

Kommentera

