Cmere

För en kort stund sedan var Interpol det stora vita hoppet för musiken.
Jag och Valross har inte bara en minibeef om när Simple Minds aorta tjockade till sig och dödsryckningarna började skönjas, ici, jag minns det inte alls som Valross beskrev det. Men eftersom Valross ligger på någon blogtopplista har han antagligen rätt.
Vi har också en liten minibeef om Interpols bästa stund. Han föredrar deras första skiva, Turn on The Bright Lights. Visserligen en av 2000-talets bättre skivor. Men min ringa åsikt är att uppföljaren Antics är hästlängder bättre.
Valross motivering var visserligen strålande, ”De är för glada”, men handen på hjärtat allihop. Är inte tiden för Young Gods, Miranda Sex Garden och andra andrahands Joy Divisionkopior över nu? Kan vi inte bara luta oss tillbaks och säga att Joy Division ledde racet från start till målet som är här och nu, ok? De vann. Ni andra som inte förstod bättre än att springa i ett annat lopp kan gå hem.
Med motiveringen att Interpol redan efter första skivan insåg att jag hade en poäng och istället tog sig vidare till jaktmarker där fler än ett ackord är tillåtet anser jag att Valross nog har fel.

Interpol – Evil

3 responses

  1. Moi, ha fel? Jo, tjena…det händer ju 😉

    Antics släpptes med ett bagage av enorma förväntningar vilket TOTBL slapp. Den förra är lite mer polerad, lite för producerad emellanåt medan TOTBL bara ‘är’ rakt upp & ner.

    Valröss har inte hamnat & kommer nog sannolikt aldrig att hamna på någon topplista.

  2. Och ingen av oss nämner ”our love to admire”.

    Jodå du är på min topplista.
    Var du inte på 774:é plats på någonting? Läte jag fel?
    Nä skall vi träffas och dricka öl igen? Frågorna är många.

  3. Pingback: via Der A-mann « valröss

Kommentera

