I Spy

Ja jag hade ju tänkt att skriva flera fina inlägg om skyltar på TBS. Men en massa annat vardagsnödvändigt kommer bara ivägen. Ingen tid för GIMP således.

Men jag stötte oförhappandes på den här texten idag. 14 mil till närmsta utlämningsställe.

Ni behöver inte klicka på länken. Texten är kort och lyder som följer

Numer är det enkelt att beställa varor på internet och några dagar senare hämta dem på en affär eller mack nära där man bor. Men ibland kan det vara…i n t e nära alls! Det handlar det om i Kundvagnen och kvittot måndagen den 19 januari.

Schenker Privpak är det företag som efter Posten gör flest frakter till privatpersoner. Men för en del blir det väldigt långt till det som kallas ”utlämningsställe närmast dig”.
Hör Lennart Cohen och Maria Grubbström, grannar i Ängesdal, Björkvattnet, utanför Tärnaby.

Lennart & Maria bor alltså en bra bit bort från närmsta utlämningsställe. Gott så. Jag är helt med på charmen att bo mitt ute i ödemarken.
Ok, Tärnaby är mer civilisation än säg Porjus eller Hakkas.

Men förklara för mig.
Hur blev det fraktbolagets ansvar att Lennart & Maria bosatte sig där de gjorde? Förklara för jag förstår inte.

Det här visar på två saker.
1. Norrlänningar älskar att tycka synd om sig själva. De mår bra av det. (Och jag är själv därifrån, så…)
2. Snart måste Sverkermentaliteten på SR/SVT fördrivas med tjära, fjäder och goamusik.

4 responses

  1. Självmordsstatistiken är högre i norrland. har hört att det beror på mörkret och kylan men frågan är om man inte Schenker har del i även det?

    • Pikegirl: Ja, med största säkerhet är det Schenkers fel. Och framför allt, varför anlitar postorderföretag elaka Schenker och inte snälla posten (som ju levererar till Tärnaby). Vad har postorderföretag emot Tärnabyborna? Jag bara frågar.

      EVK 200 H: Ja, det var faktiskt ett lite roligt namn. Undrar hur ofta hans namn blir felstavat?

Kommentera

