Woodcabin

Familjen A-mann fick för några år sedan möjlighet att köpa världens minsta sommarstuga. Jag lovar, det finns hyddor i Mexico Citys slum som har mer utrymme än den här. Men den ligger så förbånkat fint och inom lämpligt avstånd att vi inte kunde låta bli. Här tillbringar jag så många lediga timmar som möjligt med att ligga i soffan framför spisen och sucka över saker jag borde ta tag i.
dsc00628
Inte så att jag är lat, men jag är livrädd för att springa huvudstupa in i ett projekt och sedan inse att jag gjort fel eller dragit på mig något som kostar en halv årslön. Der Coachführer och Frau Rottweiller kan berätta mer om hur det kan gå.

Tyvärr hinner vi väl – likt många andra sommarstugeägare – inte vara där så mycket som vi önskar. Men vi var där för några veckor sedan och lät lilla fröken A-mann öva konståkning på vår lutande sjö.dsc00634

3 responses

Kommentera

