The Intense Humming Of Evil

Min son är inte helt olik sin pappa. Han vräker ur sig saker som i fel sällskap orsakar en uppspärrad blick och viskningar bakom ryggen. Av någon anledning kom vi in på forna jugoslavien och dess uppdelning i så många länder att det pro-kejsleriga tyskland hade baxnat av avund över hur många stater man får plats med på en begränsad yta.

God tvåa

God tvåa


Min sons kommentar var då –Asch där nere. I europas armhåla.
Det där har han säkert inte kommit på själv. Men jag varnade honom för att säga sådär i närheten av kamouflageklädda personer med kraftig skäggstubb och namn med konsonant-galorefest.
Anywho. Jag är inte särskilt intresserad av fotboll. Det är först när stora mästerskap som EM och VM nalkas jag vaknar till liv. Tyvärr är det aldrig tävling i det näst viktigaste: snyggast landslagsdräkt.
Om man som jag inte har helt full koll på vilket lag man skall heja på i en match är dräkten alltid det avgörande.
Det lag som alltid är eviga förlorare är Kroatien. Deras fullständigt vedervärdiga röd-vitschackrutiga mönster borde utestänga dem från allt deltagande i alla sammanhang.
Varför de inte använder sin jättetjusiga flygvapenlogga från WWII är för mig obegripligt. Tydlig, fångar uppmärksamheten och den luktar 20 mm kanoner och death from the sky372px-croatian_roundel_ww2svg

5 responses

  1. Jag tänkte skriva ”Åh, vilken brutal logga” men så läste jag EVKs kommentar o nu ser jag bara bläckplumpen i körkortsboken. Eller, det där kanske beskriver hur Skarabor ser på högerregeln? Eller trafikregler i allmänhet? Det kanske är sådär Skaras körkortsbok ser ut? Plötsligt förstår jag bättre varför jag känner mig allmänt skräckslagen när jag ska hem från jobbet!

  2. Jag håller med EVK och körkortsboken ger mig djup ångest dessutom.

    I de sportsamanhang där jag inte har något intresse (de flesta) brukar jag heja på dem men snyggast kläder.

  3. Hahaa! Jag gillar din sns kommentar.
    Min bonus brorsa gjorde nåt liknande när han var liten. Han och hans pappa och ett gäng till var på sightsing i Stockholm, helt appropå kommer Olof Palme kommer glidandes och det blir lite tisslande och tasslande i folk gruppen. Bonus brorsan tittar upp och presis när Palme går förbi pekar Bonus Brorsan på Palme och skriker på väldigt bred västgötska ”DU DIN JÄVLA GREESA JÄVEL” Han var inte så gammal när detta inträffade så det är ganska tydligt att det var pappan som hade inspererat honom i sin åsikt om Olof Palme. =)

Kommentera

