Hey princess

Jag funderade länge och väl på vilkenlåt som idag skulle få figurera bland låtar jag-borde-veta-bättre-än-så.
Spotify är för det ändåmålet alldeles helgjutet. Spotify är f.ö förjävla bra och därför är jag rädd för att det inte kommer att finnas kvar om sex månader.
Nåväl, idag tog det ett tag. Skulle det bli Johnny hates jazz – shattered dreams”? Nej, jag gillar dem inte. Knappt jag gjorde det då det begav sig.
jhj

Device – Hanging on a heart attack? Skulle kunna gå. En av de första 12″ jag köpte. På B&W. Men nej, jag tycker inte den är bra idag. Det får bli en lite tvetydig sak.
Popsicle – Not Forever. Jag är inte helt säker på att den tillhör låtar jag egentligen inte borde gilla. Popsicle var då det stora svenska hoppet och har väl, tycker jag, aldrig fått den uppmärksamhet de förtjänade. Men samtidigt är jag tveksam, var de så bra som jag då tyckte? Jag låter publiken avgöra helt enkelt.
Fråga till de mer popbelästa läsarna. Popsicle turnerade 1992, ca, i sverige med två andra svenska band. Vad hette de, och vad hette turnén? (Jag vet inte svaren, jag vill bara se om någon kan hjälpa mig för jag vill verkligen veta).

3 responses

  1. Spotify är förjävla bra!

    Hmmm kan ha varit Wannadies ja. Tror att det andra bandet var en grupp som hette ”mindscape” eller något. Turnéreportage fanns i ett tidigt nummer av Pop minns jag.

  2. Spotify är bättre än jag hade trott, men jag är trött på reklamen om ”Det nya stora Irländska pojkbandet” eller vad det nu är de säger. De låter som Travis iaf, och jag är inte imponerad.

    Johnny Hates Jazz gillade jag på den tiden, vill jag minnas. Fast när jag tänker tillbaka får jag erkänna att jag har lite svårt att skilja dem från Climie Fisher och Wet wet wet. Fast jag har för mig att de sistnämnda egentligen var lite souligare…

Kommentera

