Uh-Huh Oh-Yeah

På publikens begäran kommer här receptet på
fish´n chips.
Själv använde jag porter i smeten vilket gav en något mörkare färgton. Det är viktigt att oljan är riktigt varm.
Glöm för guds skulle inte vinägern.

Other than that har det inte hänt någonting. Vilket på sitt sätt är bra antar jag.

*Konståknings EM är som sagt igång. Viktoria Helgesson från Tibro tävlar på fredag. Antagligen inte medaljchans men säkert inom topp tio.
Ja jag är helt allvarlig. Jag gillar konståkning. Tyvärr är inte Evgeni Pluschenko med . MEn för all del, titta på hans guldprogram från OS 2006.

Men, Yagudins guldåk från OS 2002. Jag får gåshud. Stegsekvensen ca 3.40. Goddamm!

8 responses

  1. Har ingen aversion emot konståkning faktiskt utan brukar fastna när Fru Valross kollar på det. Tjejerna har väldigt ofta riktigt tjusiga ben. Jag gillar en av finskorna vad-hon-nu-heter allra, allra bäst.

  2. Pluschenko får mig nästan att gråta. Har inte han lagt skridskorna på hyllan?
    Jag röstade på Ryssland i årets ESC enbart därför att Pluschenko var med och åkte rullskridskor på scenen.

    Kommer inte ihåg guldåket från 2002 alls, märkligt.

  3. Evgeni lär satsa på OS 2010. Man kan bara hoppas att det blir så.
    Yagudins åk från 2002 var det som fick mig att inse att konståkning är förbannat bra.

    Valross, du menar Kiira Korpi?

    Blondiner är inte min grej. Men hon är så söt så man bara vill bjuda henne på te och muffins.

  4. Jag delar faktiskt Valrossens brist på aversion. Av alla televiserade sporter så är det antagligen en av de som jag är mindre ointresserad av. Somna låter ungefär rätt, vilket aldrig skulle inträffa om det sändes tex fotboll.

    Men låt oss återvända till ämnet. Porter låter väldigt rätt, men vilken potatissort ska man satsa på?

  5. Bakpotatis, bakpotatis eller bakpotatis. Vilket man föredrar. Skär upp, koka lätt i några minuter så stärkelsen försvinner lägg på tork på hushållspapper eller liknande. Sedan friterar man dem. Problemet är att hålla potatisen varm medans man friterar fisken. Den blir gärna mjuk även om man låter den stå i ugnen. Och friterar man fisken först blir den krispiga frityrsmeten mjuk.

Kommentera

