Post-feber

På skakiga ben har jag idag bärmat mig kylskåpet och inte slängt igen det i avsmak över tanken på mat. Tre toast med skinka och ost gick minsann ned i morse.
Tillbringade större delen av eftermiddagen med att fortsätta min helt spontana brittiska filmfestival. Hitills har följande avverkats, om än i avbrott och med feber.
*A clockwork Orange
*Full Metal Jacket
*Breakfast at Tiffanys

och idag 166 minuter
My Fair Lady.

Audrey Hepburn….*suck*.

ftfair300
Å andra sidan, jag känner ibland likadant när jag ser min fru. Hon är fortfarande lika vacker som när jag först såg henne. I´m a lucky man.
Om än något försvagad p g a näringsbrist. Heck, jag snyftade t o m lite när de ignorerade stackars Eliza.
Och Richard Harrison, ah någon som kommer ihåg hans Dr Doolittle? När det halva trädet på ön passar in exakt på sin andra halva på den afrikanska kusten. Matineér var bättre förr!

6 responses

  1. Nästa gång du är sjuk kan du väl ringa? Har du godingar som My fair Lady i videohyllan så bjuder jag in mig själv. Det är helt Ok om jag får sitta mellan dig och frun bara det serveras ostbågar till. 😉

  2. Will do! Jag är världens bästa febersällskap. Dygnsgamla ostbågar, musikaler, kaffe & cola, filt och sådana där fluffiga sockor på fötterna. Sedan mår man som en kunglig höghet, förutom att man är sjuk. men du fattar 🙂

  3. Vete sjutton om man blir äldre. Men jag blir oerhört lättpåverkad när jag är sjuk. SKrattar åt töntiga skämt, snyftar åt saker som egenligen inte är något att snyfta åt.
    Tur att jag inte såg Love Actually i går, då hade jag bölat floder. Den snyftar jag åt när jag är fullt frisk.

  4. jo man brukar bli rätt blödig, det är sant. och ja, man gråter alltid av Love Actually.

    När jag var tonåring brukade jag kolla på döda poeters sällskap vid sjukdom. herregud vad jag grät, och frisk blev man inte heller.

  5. Jag brukade oxo kolla DPS, inte bara när jag var sjuk. Tycker faktiskt att den håller ännu.

    Annars var det nog mer så att inför fysikprov varvades pluggande med Young Einstein och inför historiaprov ersatte man pluggandet med ”Bill & Ted’s Excellent Adventure” – den enda filmen nånsin där Keanu Reeves har mer än ett ansiktsuttryck! Jag har faktiskt bättre betyg i fysik än historia…

Kommentera

