Febertankar

Fredag, sjuk vare sig ostbågar eller sex i sikte. Funderade på att fråga Der A-frau om det inte kändes lockande med ostbågebös på tuttarna.
Det är ingen bra idé. Sparar till en annan gång

*Ser A Clockwork Orange för sjuttiotolfte gången. David Prowse har en – återigen tyst -roll visar det sig. Livvakten Julian. Varför fick han alltid filmens camp-kostym?

*Varför använder folk ordet ”seriöst” i fel sammanhang.
”- Bussen är sen. Ni är inte ett seriöst företag.”
Nej, det är kanske ett klantigt bolag, de missköter sig, säg det då. Frak you, Sverker.

*Drog en kindtand igår. Jag har inget emot tandläkaren alls. Men ni kan väl småprata eller åtminstonde sätta på radion. Att bara ligga där tråkar ut mig.

* Jag bara måste hitta ett annat jobb. Det här kommer att bli min död.

*Jag borde ta med min dotter på jakt någon gång

9 responses

  1. Åh vad kombon flufflig rosa tröja och maskingevär var rätt på nåt vis! Sätt in den bilden som ”Hurra-barn” när hon fyller år!

    Apropå TV så får du studera SkLTs tevetablå för lördag lite extra imorrn. Det är undertecknad som satt den sidan idag. Eller ja, iaf laddat ner tablån från TT och monterat in den i quark. Och paginerat den. Mitt (första) lilla avtryck i mediavärlden…

  2. Du VILL ha en tandläkare som småpratar? Själv avskyr jag när man ligger där med munnen full av kuddar och händer och vassa prylar och det kommer ”Så vad jobbar du med då?”
    Nu brukar jag inte hantera småprat bättre i andra situationer och här har man då visserligen en ursäkt för att vara socialt handikappad.

  3. Jaa de kan ju inte direkt småprata med mig. Men kanske med varandra, eller ha radion påslagen.

    Tror du den lokala Skaraborgs Tipspromenader & Gudstjänster (med travbilaga) skulle publicera den? I think not

    15 minuter senare? Har jag aldrig hört talas om. Får kolla upp den när jag kommer ur sängen.

  4. Tandhygienisten i Tidaholm brukade ha raddjo barasköj igång, och stod och smånynnade med i musiken. Kommenterade ibland nån av stölligheterna som kläcktes från radion. Jättebra tandhygienist, men tandläkarn himself var värdelös. Så jag har inte gått dit på länge nu,

Kommentera

