Sounds like a melody

På sätt och vis är en genomgång av musik man en gång avskydde men nu tycker om, egentligen samma elitistiska tänkande som jag hade ”då”. Det är fortfarande”se här vad jag gillar. Är det inte häftigt så säg?” Fast idag med en twist.
(Skriver man ”tvist” blir det helt fel med tanke på ordets svenska innebörd. ”Twist”…översätts med ”skruv?”)
Se här vad jag vågar vara normal och säga öppet att jag gillar det som populasen lyssnar på. I´m cooler than thou, Catch me if you can.. För vissa av er är den här tankegången helt obegriplig? Nej… nej jag tror ni alla är med på nyanserna.
Så dagens bloggfilosofiska fråga är: är det samma samma eller är jag bara gammal?

Idag. D:ream. ”Things can only get better

Då: Skittöntigt one-hit wonder som försökte göra Den. Stora. Kragen populär igen
Nu:. Fortfarande skitful krage och absolut ett OHW. Men attans vilken poppig happyhappy-sång det är.

2 responses

  1. Nämen, en gammal låt som känns igen från en gammal Mr Music kasett. Antar att jag gillat den en gång i tiden och tja, jag råkade nynna med lite nu även om det inte var meningen.

Kommentera

