A View To Kill

En gång i tiden jobbade jag med en kollega. Vi kan kalla honom Silly George.
Silly George tillhörde den där skaran av människor som äger en alldeles speciell form av dumhet.
Han hade en underlig egenskap. Utan att någon sagt något eller att något hänt på kontoret kunde han helt plötsligt börja fnissa. Med mer eller mindre jämna mellanrum fnissade han till där han satt framför sin dator. Först trodde vi att han kanske surfade på någon rolig sida på nätet men så var inte fallet.
En dag stod en arbetskamrat en bit bakom honom och råkade se vad som hände. Silly George satt och arbetade, han tillhörde den sorts människor som skriver anteckningar på papper trots att de har en dator framför sig, och skrev anteckningar över något. När energisparfunktionen slog till slocknade skärmen.
Vad som fick Silly George att fnissa var att han då såg sin egen spegelbild.
bte1177

3 responses

  1. Hmmm…lättroad då.🙂

    Jag tillhör skaran som antecknar med penna och papper fast jag sitter framför datorn. Jag tillhör också skaran som kan börja fnissa utan att någonting särskilt omkring mig händer, det beror på ett rikt fantasiliv.
    När jag ser min egen spegelbild blir jag snarare bekymrad.

  2. Jag håller helt med Pikegirl. Jag antecknar gärna på papper med en penna. Jag kan fnissa åt nåt jag råkade komma att tänka på. Fast jag blir snarare nerstämd än bekymrad om jag ser min spegelbild.

  3. Själv kan jag bli oerhört road av inget speciellt händer omkring mig. Avsaknaden av (meningsfull) aktivitet är så skrämmande mänskligt så man måste skratta åt det.

    Dessutom är jag lite rädd för överdriven datorisering och brukar även jag föredra fysiska anteckningar. Om inte annat är de lättare att hålla ordning på eftersom skrivbordet normalt har en lägre kaosnivån än innehållet på datorn.

Kommentera

