Do Your Best and Don’t Worry

Nå, finns det minst två låtar jag helt oförskrämt skulle ge mig ut på dansgolvet till? Svaret är ett tveksamt ”nja högst tveksamt”
Men ok. Skulle någon spela, och chansen för det är skrämmande liten, Happy Mondays ”Hallelujah” så skulle jag nog känna en svåremotståelig ryckning i fötterna.
Bara den här låten tog mig en halv arbetsdag att komma på. Jag behöver mer tid.

Idag ringde en kund till mig. Han hade köpt en pulverbrandsläckare. De hyrde under vinterhalvåret ut en stuga i vårt grannland så för säkerhetens skull hade de köpt en brandsläckare. Och det är ju aktningsvärt! Säkerheten först och allt det där.
Men hans fråga var väldigt underlig. Han efterfrågade en manual, som han förstod det hade manualen trillat ur kartongen. Jag tvekade ett tag och sade sedan att jag var högst tveksam till att det ens fanns med en manual till en pulverbrandsläckare. Lika lite som det följer med en manual till…. säg en spade.

Kund:-Du jag jobbar med sådant här. Jag råkar veta att det är krav på att manualer skall följa med vid försäljning av en vara
Jag:-Ja jag jobbar också med det här och jag vet att det är krav på en förståelig instruktion, t ex ett piktogram om användandet kan förklaras med bilder. Och de brandsläckare jag sett brukar vara ha manualen tryckt på själva behållaren. Var den inte det?
Kund: Det borde väl du veta!
Kom i håg att han har köpt brandsläckaren och själv packat upp den ur kartongen
Jag:Jo naturligtvis. Men jag förstår inte frågan. Vem behöver en manual till en brandsläckare? Man riktar munstycket mot elden och trycker på avtryckaren. Det finns ju inga fler funktioner på den.
Kund:Ja nu är det så att alla är inte så smarta som du och jag. Många kan ha problem med att förstå så enkla saker.

Mr, om du hyr ut din stuga till folk som inte begriper sig på en brandsläckare behöver du inte oroa dig. De kommer inte att komma in genom dörren då nyckel + lås också lär vara en oöverstigelig gåta.
Jag: *tyst*…..Ok men jag är säker på att det står tryckt på behållaren hur man gör.
Kund:På norska?
Jag:*tyst*…nej den är köpt i Sverige men det är säkert bilder på behållaren som förklarar hur man gör.
Kund:*otrevligt*Och det kan du lova?
Jag: Har du tillgång till internet?

Jag navigerade med kunden till en sida där han kunde se att det fanns en instruktion tryckt på behållaren. Men han var nog inte riktigt nöjd. Han ville ändå ha en pappersmanual
Vem FAN letar efter manualen till brandsläckaren när det brinner?

nordic-s9-art-2927

10 responses

  1. Med tanke på tempot i låten skulle jag gärna vilja se ett exempel på moves som funkar. Själv tycker jag nog att låten verkar extremt svårdansad.

    Jag skulle vilja veta hur pulversläckaridioten gör när han tar fram en kondom ur paketet. Läser han av princip bruksanvisningen först?

  2. Eftersom frågan gällde vad jag dansar till och inte om jag kan dansa så får din fråga gå obesvarad.

    Troligtvis förväntar han sig en manual på en sked också.
    ”placera maten i den skålformade delen på skedens framkant”

  3. …….Nej, jag ifrågasatte inte om du KAN dansa utan Hur du dansar. Det är enorm skillnad på det och högst frivilligt att besvara. Fick bara en liten bild framför mig men får lämna fortsättningen åt fantasin då😉

  4. Med tanke på hur många människor det finns som faktiskt inte kan ett skit om det de jobbar med, så är jag tveksam till om ‘Du jag jobbar med sådant här.’ är en bra mening att börja en argumentation med.
    undrar lite vad exakt han jobbar med. Packar brödrostar? Rostar bröd med små anvisningar om hur de ska ätas? Packar bajs?
    han kan väl för helvetets skull inte ha något särskilt intelligent jobb! eller jo..det har han säkert. han är säkert landshövning eller nåt annat creddigt men menlöst.

  5. I AM APPALLED!!!?
    Du har stavat Zyklon B med C?
    En nice twitch kunde ha varit att efterfråga huruvida den rättrådiga konsumenten betalat moms vid införsel av personlig säkerhetsmaterial till Norge att användas in inkomstbringande syfte, och sedan delge honom din plikt att anmälla honom till skattemyndegheten enligt företagets policy:)

    • Coach: Vilket var högst medvetet. En liten nod and a wink till Battlestar Galactica. Notera ordet ”frak” i inlägget. Högst subtilt, men ändå.

      Insel: Uhu, du har helt rätt. Att säga att man ”Jobbar med det här” är samma sak som att säga ”jag har en kompis bror som har jobbat med det här en gång”.

Kommentera

