I’d Love To

Pikegirls förundran över den oförståelse hon möter när det gäller powerballader har legat och naggat i bakhuvudet hela dagen. Jag vet att min musiksmak inte alltid är så sober och träffsäker som jag önskar. Och idag ger jag fuck all för japanutgåvor av limiterade Split Enz 12″ i stjärtrosa marmorvinyl.
Faktiskt.
Men jag ogillar ju inte ballader per se. T ex älskar jag Careless Whisper. Och mer 01.50 en fredagskväll kan man inte tänka sig eller hur? Så jag försökte fundera ut vad jag skulle vilja dansa till sent innan krogen stänger.
Nu är det så här. Jag dansar inte. Punkt. Du kan lova mig tre veckor i London med ständig tillgång på himmelskt sex och en frukostbuffé gjord för gudar.
Jag. Kommer. Inte. Att. Dansa.
HÄr skulle jag kunna le förmätet åt alla ni som inser att det enda sättet att lägra mig är att prata. Men eftersom ni inte finns får jag väl le i ensamhet och låtsas.
Men för sakens skull, om jag nu skulle bjuda upp/bli uppbjuden idag eller förr om åren. Vad hade jag velat dansa till. Vad hade inte varit fullständigt tonårsangst/medelålderskris och mumlande försök till sex-you-up på fyllan? Ja inte fan skulle det vara ”Power of Love” med Jennifer Rush.
Men jag kan tänka mig sämre låtar att sjasa omkring på dansgolvet till än ”Captain of her heart” med
Double.

5 responses

  1. Det får bli nästa tema, ”Till vilka låtar dansar Der A-mann”.
    Nu fick jag en hemsk låt på hjärnan med Maskinen…….. ”Alla som inte dansar är…………”

  2. Är också svag för Careless Whisper, men tio i två vill jag dansa tryckare till Japan & Nightporter. Eller va’ f-n, Forever Young?

    Oj, Double hade jag glömt av. Det kryper i mig när jag hör den. Iiiihhh, verkligen kryper, fysiskt, på riktigt!

  3. Den käre EVK hävdar oxo med bestämdhet att han inte dansar. O gudarna ska veta att jag många gånger försökt få med honom upp på dansgolvet. Det är kört. Men, så hamnade han brevid Lillasyster Gevert på ett bröllop vi var på. Min låssas-systers bröllop. Och Lillasyster Gevert krävde såklart att hennes bordskavaljer skulle dansa med henne. Så plötsligt ser jag min äkta make dansa vals med fröken Gevert! Eländet jag hade fått som bordskavaljer hade försvunnit iväg. Så inte fan fick jag, som älskar dans, dansa nån vals. Senare på kvällen buggade jag, i långklänning, med en mycket charmig polack, men EVK har jag inte fått dansa med, vare sig förr eller senare.

    Med andra ord, Der A-mann, det spelar ingen roll om du tror dig dansa eller inte, det beror på vem du får till bordet. Det lär inte finnas nån man som kan fre sig från Lillasyster Gevert när hon fått nåt för sig. Bara hoppas du slipper henne.

    (När EVK läser detta kommer han säga ”Vad f-n skulle du dra upp det där igen för?”)

Kommentera

