Sorrow Will Come In The End

Fröken 18.45 som enligt egen utsago tillbringat dagen på rygg, nu helt utmattad
i influensa.
Hörde av sig framåt kvällen. Vi hamnade i diskussion om gamla arbetskamrater. Särskilt då de som utmärkt sig genom att vara magnifikt oprofessionella.
En av dem hade jag det tveksamma nöjet att vara tvungen att arbeta tillsammans med. Eller iallafall påverkade hans arbete mitt arbete. VI kan kalla honom – och förslag på annat namn emottages tacksamt – Mr Not Suave.
Den här mannens arbete, dvs de saker han nu gjorde, innebar att det företag jag jobbade för numera verkar befinna sig på undergångens rand. Mr Not Suave. (Jag behöver ett bättre namn) var ansvarig för försäljningen av vårt företags produkter. Enligt vad jag blev informerad om hade han tidigare sysslat med olika former av pyramidförsäljning, något som hette Nature´s own t ex.
Förresten ”Natures Own” hur lökigt är inte det? Varför finns det inget som heter Sheffeilds factory own?
Nåväl, med den bakgrunden är det inte förvånande att han tog med sig sitt sätt att se på försäljning in i ”mitt ”bolag. Försäljningen sköt i topp, men att lika många kunder hörde av sig fly förbannade för att de kände sig lurade var liksom helt ointressant.
I början var jag av åsikten att det hela berodde på stress och okunskap från hans sida och jag väntade tålmodigt på att vissa viktiga detaljer skulle rättas till. Veckorna gick och absolut inget skedde trots otaliga påstötningar från mig – och flera andra. T ex den avdelning där Pikegirl arbetade
Till sist hamnade vi i en konversation där jag förklarade att vissa punkter i våra villkor var helt oförenliga med gällande lagstiftning, vissa säljare misskötte sig något brutalt m.m och jag såg fram emot den förändring som krävdes innan allting gick åt helvete.
Till svar fick jag då:
-Men snälla Der A-mann, du måste ju förstå att säljarna måste få ett visst utrymme att improvisera när de säljer.

notsuave
Utrymme att t ex ljuga om produkten och dess villkor.
Några månader senare gick naturligtvis allting åt det håll han styrde in skutan.
Som alla människor av den här sorten klarar de sig naturligtvis alltid oskadda. Men, eftersom jag fortfarande anser att han är en värdelös amatör som borde polisanmälts för bedrägligt beteende tänkte jag bara visa upp fröken 18.45:s fynd. Han är numera en av de ansvariga för, tillsammans med några fina MLM:are från sin tid som nasare av kaktussperma, http://www.smarteyes.se.

Så Mr Not Suave. Fuck you! Till slut kommer någon att hitta dig och du får det gaperape du förtjänade från dag ett.

12 responses

  1. Japp, när jag såg uppförandekoden förstod jag direkt att det här är samma kille.

    Ja jag brottades med namnet. Och av de anledningar du angett, det är svårt att finna något namn som beskriver honom. Ceiling Ass kanske?

  2. Ha ha ha, som ni vet så hade jag en kort karriär på företaget, var typ inne och ställde till med en satans massa ofog och försvann spårlöst. Bla hade jag EXTREMT svårt för att jobba ”ohederligt”. Dock hann jag aldrig förstå vem som var den skyldige.

    För egen del skulle jag vilja hänga ut ett annat rövhål men då jag lever under hot, ha ha, jag blev verkligen hotad, så måste jag vara försiktig med mina handlingar. ”Någon har ju hotat att skada mig *darrar av rädsla*.

    Det finns inte nog fula ord för att beskriva den personen så jag nöjer mig med ”rövhålet”……. tillsvidare 😉

  3. Ja, vi funderade länge på vem det var som drev allt åt skogen. Du eller Ceiling Ass. Efter sluten omröstning kom vi fram till att det var Ceiling Ass.

    Hot? Ja inget förvånar mig. Jag brukar inte heller hänga ut någon. Men kan jag bidra med mindre införtjänade pengar till vissa personers investeringar är inte jag den som inte ställer upp.

  4. Min hämd är vetskapen om att illasinnade rykten sprider sig utan min hjälp. Varför lägga ner energi på det när de är så duktiga på att bita sig själva i svansen? Fast ger du mig en käpp så trycker jag gärna in den i navet 😉

  5. Jag tycker inte att vi ska solka ner rövhålet i onödan. De är faktiskt väldigt praktiska, sköna & roliga.

    BrainAzz? Lite 80, lite neon, lite fix, lite trix.

    Eller med tanke på den här bloggens titelpolicy: The ASS With The Thorn In His ASS?

  6. Ni har aldrig varit förstoppade det hör jag det. Försök sitta ner med ett ömt babianarsle, då finns det ingen kärlek i ordet rövhål, det vill jag lova!!

  7. Fast i det hör fallet handlar det om okunskap, ignorans och ovilja att göra ett bra jobb. Jag är säker på att t o m Mengele hade en viss yreksstolthet.

Kommentera

