Dead Bees On Cake

Faktum är att ”The boring store” inte var så jädra tråkig. Igår trodde jag att det var ett montage. Jag orkade inte resa mig upp och gå och titta. Men idag när jag till slut orkat frammana lite gesuntheit hasade jag mig fram till datorn för att titta lite närmare.
Reportage om The Boring Store. Ta en titt för all del.

Många av Valross bloggbekanta skriver, högst intressant och skarpsynt, om sina olika psykiska tillstånd. Bippo och Johnny Scharonne för att nämna två.
Idag trodde jag att japp, jajamensan. Nu är det kört. Jag är fullständigt knäpp. Ena dagen grågrågrågrågrågrå. Idag; tjolahopp, jag är omgiven av idioter och mellanchefer. Meeen det kunde vara värre.
Varpå jag genast funderade på vilka piller manodepressiva människor får och hur de smakar, mint eller lingon(berry)? Oavsett skulle jag vara i behov av en hink eller två.

Men när jag satt där på min stol och mådde ganska hyfsat slog det mig att jag inte hade någon huvudvärk längre. Jag har ju för sjutton glasögon numera. Sedan i somras har jag tillbringat sex timmar varje arbetsdag med att gnida mig i tinningarna och stöna av förtvivlan över vad jag trodde var att smärtgränsen över den mängd idioti jag som människa kunde rimligtvis kunde ta emot var nådd. Och efter jobbet har allt gått ut på att gå och sova så jag slapp vara vaken.
Det har pågått så länge att det blev ett normaltillstånd.
Schwiff! Enter glasses. Och jag är på bra humör och kan tänka klara tankar i flera led.

På så bra humör att jag t o m vill bjuda på en liten snärtig popsång från Lushtjejerna Emma och Lisa
http://www.youtube.com/watch?v=j8nY2FCXyf0

Tyvärr ser jag att min kollega Valross är desto deppigare. Av respekt undviker jag att ge honom en styrkekram. Det vore bara elakt.

Och ju mer jag läser ser jag att det är fler av mina bekanta som får lämna Skövdes motsvarighet till Initech. Så att jag sitter här och mår bra kändes plötsligt lite naggat i kanten:-/

10 responses

  1. Det är inte utan att det berör när andra råkar ut för tråkigheter men var du glad åt din nyuppväckta klarsynta glädje.🙂
    FYI, det är bara barnmediciner som smakar hallon och lakrits.

  2. Kanske borde testa att blanda själv. Käkar en insomningstablett som smakar så jävla beskt att den sitter kvar i munnen i två dagar. Några förslag på essens som kan döva beskheten?

  3. Min sinnestämning just nu avspeglas bäst i den lysande treenigheten av Rammsteins tolkning av Depeches Stripped till bilderna som bär ett visst spår av Leni Riefenstahl´s bilder:
    Djupt, ödesmättad och något åt hållet av en avslutande ödessymfoni…

  4. Tack Coach. Vad är bättre en lördagkväll än muskelstudier av nakna tyska diskuskastare?

    Valross: Just tandkräm efter man ätit apelsin skapar en sällsynt äcklig smak. Slås enbart av fiskbullar i hummersås med vitlök.

Kommentera

