Well I´d rather not get involved

Nein, Der-A mann har inte drabbats av bloggtorka. Däremot är livet osedvanligt motgångsfyllt just nu. Sådär så man nästa borde skriva i en blogg om allt hemskt och tråkigt om det inte vore så otroligt tråkigt för andra att läsa.
Största anledningen är att jag är så urbota less på allt vad som har med kundrelationer att göra att jag inte ens ser de små roliga ljuspunkterna i det orala bajset jag tvingas lyssna på dagarna i ända.
Vilket egentligen är precis vad jag gjort under alla år. Men jag har alltid haft roliga arbetskamrater att prata om helt andra saker om. Som sauce ardennes, hundchoklad, Mr Fingers och realpolitik. Nu är allt bara bläuuuuärgh. Inte ens transvestiten i lördagens lokalblaska orsakade några diskussioner vid fikabordet. Däremot är dansbandskampen riktigt poppis som samtalsämne. Han i det där bandet är ju så snygg tydligen.

Peixe-peixies besök i lördags muntrade dock upp en massa. Dessvärre drack jag bort all tanke på att kanske ta ett kort eller så. Men det gör inte så mycket. Två killar vid ett bord, stearinljus och en massa glas. What is there to see?

4 responses

  1. Den där situationen känner jag igen, Kunder har sin charm men ibland är det mer än tröttsamt att behöva lyssna på gnället även om man får betalt för det. Transvestit, vad har man missat nu då????

  2. Ah det var en artikel om att folk kör bil på en bussväg. Bland de tre som protesterade fanns en f.d man. Hon såg väldigt lustigt ut i sitt stripiga rosa hår, dvs det lilla som fanns kvar på huvudet, en form av brun skinjacka och hot-pants i jeanstyg.

  3. och här trodde jag att du åkte iväg på någon lyxig weekend i st petersburg eller nåt. men ack så fel jag hade.
    om du inte har några vettiga att diskutera idioter med på jobbet så får du väl börja liveblogga helt enkelt så att vi kan ge respons.

    för övrigt har jag fått reda på att mitt x bestämt sig för att bo kvar i västerås och jobba på reningsverket. muhahahah! jääävligt synd att det där tog slut, jag hade kunnat vara bajshustru i världens fulaste och dummaste stad.

Kommentera

