Sheila take a bacon

Gårdagens lunch intogs som vanligt i ensamhet och tystnad i vår överdimensionerade matsal. Några bord längre bort huserade Fat Rolv, inte så att vi inte pratar. Det gör vi, han är väldigt trevlig. Men av olika ointressant anledningar dinerade vi inte tillsammans.
Jag noterade att han på bordet lassade upp sin sedvanliga 1.5 liters Pepsi Max. Det gör han varje lunch. Men det som fick mig att lyfta på ögonbrynen var när han fyllde tallriken med ett enormt berg av stekt bacon. Vi pratar om ca 1 kg bacon som på ett skickligt sätt dolde de större delan av tre-fyra stekta ägg som låg på tallriken. Fat Rolv gillar bacon.
Det gör jag med. Bacon är en funktion, matkalenderns pingst (dvs hänryckningens tid), materiel för präststolor.
Men icke att jag klämmer i mig några kilo i veckan. Vilket i sig förklarar varför Fat Rolv väger ca 80 kg mer än vad jag gör.

The endless possibilities of bacon.

The endless possibilities of bacon.

7 responses

  1. Jag är också baconälskare men har aldrig kommit på tanken att drapera mig i det. Kan tänka mig att det skulle kunna ge ett visst lyft för bysten då bacon är ganska ”klistrigt” innan man steker det.

    Fat Rolv gör helt rätt i att gömma äggen under ett berg av bacon. Vem fan vill äta något som luktar mök när man tillagar det?

  2. Kötthattar börjar känns lite invant. På tiden att det kom lite fläskiga underkläder. Fram med kotlettkalsonger och spare-ribs-korsetterna nu!

  3. det var inte så att du av nån outgrunlig anledning minns skunkgruppen ”köttglasögon”? det känns som att kvinnan på bilden har höjt nivån ett snäpp.
    jag tror för övrigt att jag och baconlöööver borde para oss iom att jag fick tipset av min läkare att äta mer salt och mer hårstekta ägg för att höja kolestrolvärdet. vi skulle få en perfekt balanserad avkomma.

  4. Ok, sheila take a bacon…men sen då? Har du drabbats av ett sk ”blogguppehåll”? En liten välförtjänt paus?

    Styrkekram Der a-mann, det bjuder jag på 😉

  5. Pingback: Hell bacon | Der A-mann

Kommentera

