In no sense – Nonsense

Min avhållsamhet från självrannsakan och navelskåderi går nu in på dag två. Men då min hjärna kräver nedskrivna betraktelser – det håller synapserna rena från mental plack – är jag av nödd tvungen att skriva.
Vi fortsätter i de sockerberoendes rike.

I min förhållandevis omedelbara närhet sitter min kollega Fast Eddie. Likt Fat Rolv är han gravt sockerberoende. Dock skiljer de sig åt då Fast Eddie är vältränad. Fat Rolv har nog inte sett insidan av ett gym sedan Bengt Bedrups ”Träna med TV”. Fast Eddie är 22 år och har inte hunnit lägga på sig något större sockerhull.
Dock är hans konsumtion av socker om möjligt löjligt mycket större. En normal arbetsdag intas:
*Ingen frukost.
*2-3 Red Bull eller motsvarande ”energidricka”
*4 mazariner eller annat bakverk av motsvarande mängd
*Uppskattningsvis 4-6 hg lösgodis.
*Pizza
mazarin
Jag har rökt ett paket cigaretter om dagen i tjugo år. Frågan här är vem av oss som lämnar in först?

5 responses

  1. Först dör Fredricka Fitness som sitter strax bortom Rolv. Hon äter bara fullkorn, springer fram och tillbaka till gymmet varje dag och har en ännu ej upptäckt hudcancer. Den hinner dock inte utvecklas då hon under en av sina joggingrundor blir påkörd av ett rattfyllo.

Kommentera

