But not tonight

Självrannsakan må vara intressant men det är knappast roande för omgivningen.
Höll jag på att skriva.
Men så slog det mig, P-O Enquist gick ju som bekant och vann augustpriset för sin självbiografi. Hav tålamod med att jag stannar kvar vid honom. Det är helt oavsiktligt och jag är strax ifrån det ämnet,
Är måhända självrannsakan trots allt roande?
Ja uppenbarligen gillar någon att läsa om sädesavgång i ystra damers stolgångar, inspirerande alkoholrus på söders dyrare krogar och ”kulturella” semestrar på Reeperbahn. Men exakt vem eller vilka detta skulle vara är för mig obegripligt. Någon som känner sig manad? Du får gärna berätta.

Själv finner jag mig förhållandevis ointressant och utöver de små känslourladdningar jag gör här lär jag knappast behandla min egen person själv i någon större utsträckning. Roligare då – för mig som skriver – att skriva om andra.

Genom ett ödets nyck verkar personer i min perifera omgivning vara fruktansvärt underliga. Några av mina läsare känner till mina grannar. Berättelser om deras havanden och göranden har – hoppas jag – roat mången f.d arbetskamrat.
Tyvärr/tack och lov har flera personer av närliggande kaliber fått jobb på den arbetsplats jag nu befinner mig på. Detta är faktiskt lite obehagligt då jag upplever det som att personer med konstiga vanor och personligheter kommer närmare och närmare. Jag vill helst ha det här på ett avstånd som är lämpligt för betraktelser, men jag vill helst inte ha det i min omedelbara omgivning.

Låt mig mjukstarta med en av mina mer nyanställda kollegor. Vi kan kalla honom Fat Rolv.

Fat Rolv kommer från ett av våra närmsta grannländer.
Än så länge har inga direkta unika personlighetsegenskaper framträtt. Han luktar inte illa, han dreglar inte klär sig förhållandevis normalt och han är förhållandevis trevlig att prata med.
Fat Rolv förtjänar ändå att omnämns. Han är enormt stor. Vilket kan bero på att han dricker ungefär 3 liter Pepsi Max per dag. I sin påse med lunchmat återfinns varje dag 1-2 st 1.5 liters flaskor med Pepsi Max. Jag kommenterade vid ett tillfälle att jag alltid ser honom med en stor flaska Pepsi i handen. Och ställde rättframt frågan hur mycket han drack egentligen. Det visar sig att han dricker ungefär 20-30 stycken flaskor Pepsi Max i veckan.
En sådan överdriven konsumtion av vad det nu vara månde förtjänar att omnämnas. No?

6 responses

  1. Någon borde tala om för Fat Rolv att Pepsi Max Innehåller E 951 (aspartam) som i sig innehåller två aminosyror och träsprit. E951 går även under namnet nervgift och tros kunna orsaka hjärntumörer förutom den rad av andra negativa effekter den har på kroppen.

    Börja vära Aspartam!!

  2. Själv dricker jag aldrig Pepsi. Det är ett av de få ställningstaganden jag medvetet gjort,. Och jag dricker ALDRIG lightprodukter. Pikegirl har återigen helt rätt.
    Dessvärre tror jag att Fat Rolv är lika emottaglig för information om fulsockers skadlighet som jag är inför nikotin.

  3. en föredetta kollega till mig brukade dricka 8 burkar Pepsi Max om dagen. Till detta åt han två Twix varje gång. Han åt bara kött/fisk och potatis, aldrig någon sås eller grönsak till. Å andra sidan bar han aldrig kalsonger och hade alltid kakifärgade chinos.

Kommentera

