I´ve come to wish you an unhappy birthday

Pikegirl förklarade för mig igår att den bakomliggande orsaken till att man skriver om sina dåligmåenden och pågående oförehavanden på bloggar är ett fenomen som kallas ”styrkekramar”.
Jag kan för mitt liv inte föreställa mig vem som skulle vilja ge mig det. Och vad skall man göra med den? Vad är den till för?
-Valross, här får du en styrkekram!

……

Phhht jag fnissade mest. Sorry, men jag begriper nog inte det där. Jag kan se den bakomliggande idéstrukturen. Men jag kan för noll relatera till den. Visserligen har jag befunnit mig i situationer där omgivningen gett mig stöd och uppskattning. Vilket jag naturligtvis uppskattat när så skett. Tacktacktacktack allihop. Men hade någon gett mig en uttalad styrkekram…..

Vad är motsatsen? En bronsärgad snyting? Ja hur gör man om man vill ge någon på käften skriftligen eller bara trycka ned någon i skorna. Vad heter det då? Det måste finnas något, i brist på bättre ord ”tjejigt”, som visar att man hoppas personen i fråga kommer ned från sina höga hästar eller bara mår jävligt dåligt för en stund. Misantropiska bli-sjuk kort.
Sådant vill jag se. Give it to me!

I’ve come to wish you an unhappy birthday
I’ve come to wish you an unhappy birthday
‘Cause you’re evil
And you lie
And if you should die
I may feel slightly sad
(But I won’t cry)

4 responses

  1. Styrkekramen innehåller nån magisk läkande kraft som baddar och helar såren. Dock har den en kortvarig effekt eftersom man nästa dag indirekt ber om fler styrkekramar. Vad man gör med den? Jo, man tackar för kärleken och omtanken, ger ett svagt sken av att må något bättre för att personen ifråga ska återkomma med fler kramar.

    Jag har bara gett styrkekramar till Valross tidigare men ok, du får en:

    STYRKEKRAM!!!!

    Ta den nu till dig och känn värmen..

    Mohahaha

  2. Pikegirl: I reject! men tack för ovänligheten. Min misantropi fick tack vare dig lite näringstillskott😉

    Valross: Tack. Det värmer i själ och hjärta.

  3. Är vi seriösa? Skrivande om sitt taskiga liv på blogg är bara ett bevis på att ELIZA var för avancerat. Det behövs inte någon som nickar och gör om din påståenden till frågor för att ersätta en terapeut, allt som behövs är en kanal. Bloggen är den kanalen.

    Må lyckan välla över dig som en snöstorm maj.

Kommentera

