These things take time

Skorna har fått sin lösning.
Problemet var olösbart. Skorna sliter på skosnören oavsett modell och materiel. Sånt är livet. Somliga går i trasiga skor, somliga med slitna skosnören.

Vi fortsätter på visdomsordsspåret. Följande saker vill jag att ni noterar och lär er.

1. Posten kräver ett postnummer för att en leverans skall nå dig. Det är inget vi hittat på i förrgår så sluta låta förvånad över att jag frågar.
2. Lär dig ditt postnummer utantill. Om jag frågar vill jag inte tillbringa tio minuter med att vänta på att du hittar det.
3. Säg gärna ”Hej jag heter [namn]. Jag söker [Namn].
Annars blir konversationen såhär:
Jag -Välkommen till [företaget], [mitt namn]
Kund -[Namn]
Jag– Hejsan
Kund-[Namn]
Jag-Ja…hejsan *Aha, han hörde mig inte första gången*
Kund[Namn]
Jag-Ja hej på dig [Namn].
-[Namn]
Jag-…….ok söker du min kollega som heter [namn]menar du?
-Ja.

Alt går mycket enklare med ovanstående små tips, All for your own pleasure.

One response

Kommentera

