Cappuccino kid (early years)

Inga direkta katastrofer i form av underliga medmänniskor har drabbat mig idag. Å andra sidan, min standard för att överhuvudtaget notera de riktigt lustiga, roliga och madrassrumstokiga har ökat. Troligtvis möter jag dem varje dag, men de är legio och arbetets naturliga tillstånd så de flesta går mig spårlöst förbi.
Således åker vi tillbaks till London och det aptråkiga (ap-tråkigt, ni fattar) Museum of Natural history.
Ett av museéts första intendenter var Thomas Henry Huxley.
Kortfattat kan man säga att han var en av evolutionsvetenskapens förkämpar och han ritade därför av många fiskskelett.
Typ.

Idag sitter han staty i museéts cafeteria. Om det är ett beröm eller ett utslag av:
-Jamen var fan skall vi ställa den här enorma marmorstatyn? Den är ju bara i vägen!
-Ställ den vid pelaren i fiket så länge.

Det är svårt att veta med säkerhet. Jag vågade inte fråga personalen. Engelsmän är så känsliga med sina hjältar.
Hursomhaver, han ser väldigt sugen ut på en espresso eller hur?
265

2 responses

  1. Visst är det en otäck på bild på det sättet? Där sitter han i kafeterian stirrandes ned på ett unket fikabord. For ever and ever and ever.

Kommentera

