Come, come, nuclear bomb (pt II)

Trogna läsare minns den förra diskussionen om fraktavgifter. Idag förärades jag med ett samtal från en annan kund som hade samma frågor. Det är bra att känna till att den här kunden ringer minst en gång i veckan och gnäller på olika saker han tycker är fel.
Jag kan inte skriva småländska, men det var kundens dialekt, Ni får fantisera själva helt enkelt.
Kund: -Har ni börjat debitera dubbel frakt?
Jag: -Nej det har vi inte.
Kund: -Joho det har ni det står här ”postens fraktavgift” 99:-. Och sedan står det ”fraktavgifter” 99:-
Jag: -Ja det är så här. Fakturan har dels en specifikation där varje kostnad finns specificerad. Sedan har du en del där summorna är sammanslagna.
Kund: -Då blir det dubbel frakt ju!
Jag: -Nej, det är en frakt du beta-
Kund: -Förut hade ni inte dubbel frakt.
Jag: -Vi har fortfarande bara en fraktavgift. Som jag förklarar, fakturan består av två poster, men de avser samma sak. Räkna ihop värdet av varorna så ser du att det jag säger stämmer.
Kund: -Nej det stämmer inte det står ju att jag betalat två gånger.
Jag: -Men jag förklarar ju för dig hur det ligger till?
Kund: -Du ljuger, jag litar inte på dig
*konversationen upprepar sig ett antal gånger. Vi kommer absolut ingenstans Till slut ger jag upp.*
-Ok! jag ger mig. Du har helt rätt. Vi har börjat ta ut dubbel frakt för att lura våra kunder.
Kund: -Varför ändrar du dig. Du sade ju att ni tar ut dubbel frakt
Jag: – Jag ljög helt enkellt. När jag sade att du inte har betalat dubbel frakt. Och då sade du att jag ljuger. Nu håller jag med dig och säger att du betalar dubbel frakt. Då tror du inte heller på vad jag säger. Vad vill du att jag skall göra? För att du skall få som du vill håller jag med dig nu och jag hoppas att du blir nöjd med mitt svar. Du betalar dubbel frakt. Så är det. Är du nöjd med svaret så jag kan ta nästa kund i kön?
Kund: -Hur skall jag göra för att inte behöva betala dubbel frakt nästa gång jag beställer?

6 responses

  1. Tackar. Jag vet vem han är och jag vet vart han bor.
    Såtillvida NATO inte intervenerar och angriper Jämtland för brott mot mänskligheten genom skyddande av otroligt idiotisk person så får jag nog stå ut med samtalen.

  2. straff nog att bo i jämtland kanske. jag vet inte.

    det kommer komma ett väldigt informativt och lärorikt inslag om både Kautschuk, Pingu och kanske nåt annat snaskens, under dagen. håll utkik och bli vis.

  3. Kunden har alltid rätt. Jag brukar också hålla med när man inte längre kommer någonstans. Ja, vi är ett bluff-företag. Ja, vi lurar människor, helst äldre men även förståndshandikappade.

  4. SS: Damn, det missade jag. Naturligtvis skulle jag ha understrukit att ”kunden alltid har rätt. Varför är du inte nöjd med att jag arbetar efter den devisen?”

Kommentera

