Come, come nuclear bomb

Idag ringde det en kund [sic]. Samtalet gick så här
*på breeeed västgötska med en touch av värmländska*
Kund: Hej du, jag har köpt meck en börr och schlipmaschin för nåra år senn. Nu unnrar ja om du har ena nöckel så en kan byta chucken påna. Ja har tappet min serru.
*jag ber om modellnummer så jag kan titta i vår reservdelslista*
Jag: Inte vad jag kan se. Vi har en massa andra saker upplagt men inte någon nyckel. Låt mig fråga en kollega om han känner till om vi har något sådan.
*ringer en äldre kollega. Vi har inga sådana nycklar, men vi tror att det kan vara en vanlig insexnyckel. Det finns inte någon sådan stående vi bara kan titta på. Vi sparar inte alla produkter cvi sålt och säljer.*
Jag: Ursäkta att du fick vänta. Vi tror att det kan vara en vanlig insexnyckel du skall anv..
Kund *avbryter irriterat*: I tror så möe på[företaget]. Dä sa la i veta va ja sa va för nöckel?
:Jag: Ja vi har ju ca tjugotusen produkter i dag, och vi får ca tvåtusen nya produkter varje halvår. Och den här är en utgången modell sedan några år. Det är svårt att ha fullständig detaljkännedom om alla produkter vi säljer och har sålt under alla år vi funnits. Det blir några hundratusen olika saker.
Kund: Du behöver lann´te känna te di annre? Dä räcker la att du känner te denna här!

Kära kund. Jag ber om ursäkt att jag inte tillbringat mitt arbetsliv med att vara påläst på just den här produkten just idag då du ringde mig. naturligtvis skulle jag struntat i att lära mig andra produkter och enbart koncentrerat mig på just den här, just för dig, just för det här samtalet.

3 responses

  1. heter det insexnyckel?! har alltid trott att det heter insektsnyckel!
    herregud. det känns som att jag har sett ljuset, äntligen.
    har aldrig någonsin förstår varför i hela friden det skulle heta insektsnyckel, men det finns ju så måna konstiga ord liksom.

    jag är ärligt talat lite i chock av denna information.

Kommentera

