Sign o´the times

Jag hör er fråga ””MEN UR JÄVLA MÅNGA SKYLTAR HAR HAN FOTAT? ÄR HAN INTE KLAR SNART?!!”

Nej, jag har faktiskt väldigt många skyltar kvar. Och jag tänker visa dem var och en. Det är bara att stretcha ut och vänta till jag är klar tacksåmycket.
Den här exemplaret på brittisk skyltvänlighet stod att finna på Natural History Museum. Och jag måste dessvärre säga att det var rejääääält tråkigt. Naturhistorisk i Göteborg är hundra gånger bättre. Dinosaurieavdelningen var den enda behållningen ,men det var knappt det räckte till. Men trevliga skyltar fanns det tack och lov. Det här påminner om brandslangsskylten. Vad exakt har hänt eftersom de ansåg sig nödgade att sätta upp den här? Är den till för sådana som inte har varmvatten hemma? Vad förväntar man sig från en varmvattenskran? Kolsyrat?

2 responses

  1. Hade de blandare? Eller var det varianten med en kran i var ände av tvätthon, varav den ena levererar näst intill kokande vatten?

    Noterar även att denna skylt, till skillnad mot tidigare uppvisade, ger ett viss ad hoc intryck. Har någon av dina kunder måntro varit på besök före dig och genom sina klagomål till personalen orsakat denna skylt?

  2. Det här var varianten med 1 st kran och en knapp för att trycka fram en förutbestämd mängd vatten. Offentligt WC-standrad kran. Det var f.ö fisljummet och skulle inte värma lillfingret på en bebis.

    Ja, tanken har också slagit mig. Det kändes otäckt bekant och det är möjligt att någon av mina kunder varit före och bränt sig i 27-gradigt vatten. F.ö hade de en variant på toalettneger här. Fast det här var varianten med batong, nycklar och en ficklampa grosse size. Eftersom det rör sig väldigt mycket barn på NHM tror jag de var uppmärksamma på ensamma äldre herrar.

Kommentera

