Cromwellfare

EBM from hell uttryckte igår en viss negativ attityd mot det brittiska kungahuset. Jag är inte på något sätt rojalistisk av mig. Men när det kommer till det brittiska kungahuset i allmänhet och EIIR (Elisabeth II Rex för er som inte visste det) i synnerhet är jag först vid fronten att medelst bomber och granater skrämma plattfotade republikaner på flykten.
I ett tidigare yrkesliv har EBM visserligen huserat på Irland. Och efter vad jag förstår är det i vissa irländska kretsar väldigt chic-lite att dissa det brittiska kungahuset. Hennes misstag är alltså förlåtet då det kan skyllas på dåligt val av umgänge och val av land.
Jag menar, Irland vad har någonsin kommit därifrån? Hothouse Flowers, Riverdance och väldigt lite potatis.

För att upprätthålla vårt ”united kingdom-high” införskaffades häromdagen två filmer, ”The Queen” och ”This is England”. Den förstnämnda avnjöts med en påse salt & vinägerchips, från Estrella, och några burkar Boddingtons. Det var två timmars brit-fest parteé
Personligen uppfattar jag EIIR som filmens protagonist, om än att manus inte är övertydligt på den punkten och lämnar utrymmer för flera tolkningar. Själv ser jag på scenen med kronhjorten som en symbol för kungahuset som sådant. Det jag brukar får höra är att hjortskrället skall representera Dianas själ vilket jag förstår men inte riktigt håller med om.
Oh well.

Vi kör en liten skyltsöndag idag. Skylten fanns precis utanför Royal Mews intill ett vägarbete i gatan. Efter vad jag förstod höll de på med renoveringar av gasledningar. Jag vill bara att ni tänker på att vi i sverige paflumpar in en otextad skylt på herr gårman med en spade i handen. Gudars vad tråkigt när man kan skriva något vänligt istället.

5 responses

  1. Välkommen hit S-S.
    Jag kommer aldrig förstå hur britterna plötsligt en dag bestämde sig för att dyrka en brud som ditills varit utskrattad som ett playboyjagande lollie utan större begrepp om verkligheten. Allvarligt, vem gillade Diana innan hon dog?

  2. Andra skyltar och Freudianska missreadings:

    ”No Pedestrians” – vilken otvetydigt blir ”No Pederasts” (i verkliga livet dessutom. En medelalders syndikalist fran Sverige pa besok med skymmande syn laste faktiskt pa detta vis en gang i tiden. Jag var tonaring da och gick bredvid. Uppskattade inte dennas omattliga skrattsalvor. I synnerhet inte, bor kanske tillaggas, som denna var min mor).

    ”Diverted Footpath” – Distressed Sociopath. (Atminstone last i tranga grander under oktoberkvallar.)

Kommentera

