When the smoke gets in your eyes

Dagens tunnelbanespot är London Bridge. En typisk tunnelbanestation där renoveringar och W.H Smith blandats med kakel daterat till Henry II:s tid. Den direkt omgivningen är dessvärre rejält ful och jag skulle rekommendera en promenad en bit längre bort. T ex The old george inn. Därifrån ringdes Valross, vilket omnämnts här upp för att få höra, vågar jag anta jag, mitt glada tonläge.
På Old George Inn fanns också en av de mer underliga trevlighetsskyltar jag hittade. Som tidigare omnämnts tar engelsmännen rejält hårt på det här med rökfria lokaler. Inte ens toaletterna är undantagna från förbudet.
.
Bilden är av dålig kvalité då den togs från 50 cm avstånd och med blixt. Jag agerade snabbt under den korta tid toaletten var folktom. Hoppades jag. Precis när blixten togs steg det in en gäst. Vad han tänkte när han såg att det blixtrade från toalettbåset vill jag inte fundera på. Han tittade väldigt snett på mig när jag klev ut. Inga förklaringar var trovärdiga i det ögonblicket. Vad skulle jag sagt?
”-Nej det är inte som du tror, jag tycker bara det var en rolig skylt.”
Hade inte funkat tror jag.
Skylten lyder som följer.
We´ll give you a fresher atmosphere
No more smoky cubicles
Dirty ashtrays or stinging eyes
Please give us smokefree toilets

Vilket är otroligt roligt sagt på en publik toalett för män, på en pub, en fredagskväll.

Kommentera

