Kaffe

EN sak du aldrig behöver vara utan i London, det är socker. Mina tidigare resor kanske inte i första hand gick ut på att fika, men jag kan inte minnas att staden var full av sockerfyllda sockerkristyrer med extra sötad vaniljsås på så som den är idag. Det verkar mig som om något har hänt och idag kan man alltid slå sig ned för en fika.
Och med två ungar på släp gäller det att hålla blodsockernivån på topp på alla. En kedja av fikabröd och froppaluchilattechino heter ”Pauls” och står att finna lite härochvar. Just den här stod utanför Towern. Riktigt gott kaffe och djävulskt gott fikabröd. ”Palm biscuit” verkar ha varit populär. Själv tog jag en bit paj, syns uppe till vänster, och mina barn tog någon bulle med kräm. Och så höll vi oss alla nöjda under towerpromenixen.

Kommentera

