Chipsy crisps

Veckan fick en oväntad avslutning när Pexie-Pexie mms:ade en bild från sin kundkorg i det lokala matbiblioteket.
Goddam, återigen finns den salt & vinägerchips i sverige! En påse inhandlades naturligtvis under lördagen. Estrella skall ha big love för att de återigen satsar på s&v-chips.
Men nyss hemkommen från saltochvinägerchipslandet no 1, och därmed självutnämnd expert på ämnet, måste jag tyvärr tillstå att de mer påminner om lättsaltade potatischips i jämförelse med de små påsar av vinägergodhet man kan köpa tvärs över nordsjön.
När man först öppnar påsen luktar det förväntansfullt av vinäger men efter ett par tuggor måste jag mot min vilja konstatera att det är mer salt än vinäger.
Men då jag inte kan åka till england bara för att köpa vinägerchips, och då vi inte har någa crispspusher i mina kvarter, kapten goldfinger satte stopp för det tacksåmycket, duger de ändå utmärkt som ersättare.

Under ett londobesök för många år sedan köpte jag på Hamleys Bear Factory en fluffig vit kanin vid namn ”Vulkan”. Den här gången följde min dotter själv med för att skaffa lite sällskap. Efter många minuters ångest och funderande bestämdes det att en panda skulle vara lämpligt sällskap. Naturligtvis fick han heta ”Orkan”. Orkan gillar chips. Vulkan har inte sagt så mycket. Han gillar inte pandor. Egoistiska bambuätande kineser kallar han dem för.

6 responses

  1. Fick samma MMS🙂

    ÄNTLIGEN! Eftersom jag inte har salt- & vinägerchips i korttidsminnet blir mitt betyg mycket bättre. Jag gillade dom skarpt. Men allra helst ska det vara räfflat & thick cut såklart.

  2. Hmm, måste prova de där! Visserligen har jag alltid tyckt Walkers är bättre än McCoys, men Estrella kan nog funka som substitut.

    Appropå, jag måste snart lägga en beställning till The English Shop (maltvinägern går åt när barnen valt fish’n’chips som favvomat) o undrar om vi ska sambeställa för att spara på frakten? Marmite kanske?🙂

  3. En polare till mig ska till Gbg i helgen, hon kunde tänka sig att köpa maltvinäger åt mig. Vill du ha nåt därifrån du med, så säg till så ber jag henne ta med…

Kommentera

