Skyltsöndag

Under resan har jag inte enbart roat mig med att fotografera tunnelbanerundlar. Jag har även dokumenterat mitt absoluta favoritämne. ”Artiga skyltar”. Som tidigare nämnts äger jag en viss fascination inför artigheten hos engelska skyltar.
Först ut idag är ett litet fynd från Westsminster Pier. Westminster Pier ligger precis vid Westminster Abbey ca 5 meter ut i vattnet. Där står man i raka led och inväntar nästa båt. Om man nu inte begrep att vatten inte bara är blött finns den här skylten som varnar för andra farliga egenskaper hos vattnet. Jag begriper den inte riktigt. Men hey, den kanske är till för idioterna som står till vänster i rulltrappor?

One response

  1. Pingback: Skyltmåndag « Der A-mann

Kommentera

