B-52

Dagen för avresa börjar så smått närma sig. Resefebern ligger och trycker som en mental förstoppning.

-Der A-Mann har du blahblablah till duhduhduh?
-*moi* Greyfriars, Bethnal Green, doften av tunnelbanetåg….du sade?
Samtidigt ligger andra framtida händelser och försöker beblanda sig med nuet. Lite som en mentalt skiktad drink där någon skakat runt ingredienserna.

Således har det inte funnits tid till dagliga anglofilier och tales from the crypt. Jag hoppas ni alla – tolv -roat er med något annat under min löjligt korta frånvaro.
I torsdagens inlägg promotade jag kraftigt Mark Kermode. Om ni inte lyssnat, gör det nu BBC Radio 5 live - Mark Kermode and Simon Mayo's Film Reviews - Mark Kermode and Simon Mayo's Film Reviews. För er som tyckte 10 minuter sågning av PoC 3 var alldeles för mastigt säger jag bara ”duh, vad krävs. En personlig inbjudan?”
I helgen avnjöts, jodå det var faktiskt riktigt bra, Iron Man. Tyvärr hade jag sett den här recensionen innan. Vilket gjorde att jag fnissade på fel ställen.

Den är 31 sek lång.
Do it!

One response

Kommentera

