With-a-trolley-in-the-middle

EVK 200 h delar inte bara en förkärlek till Marmite tillsammans med mig. När han ätit sig hög på Marmite photoshoppar han höns på kändishuvuden. Exempel ser ni på Valross blogg
här.

Det sägs att man på harrods kan köpa vad som helst bara du ger dem 24 timmar. Huruvida ”vad som helst” även inkluderar en frisyr med levade hönsfågel i är obekant. kanske ingen har frågat? Personligen tror jag att Harrods är förhållandevis pragmatiska till sina fågelfän, de har iofs ett duvslag på taket, men de erbjuder nog inte mycket mer än döda höns i en korg. Kanske med curry på?

Att påstå att england är världens bästa land är naturligtvis helt subjektivt. Det finns massor med saker i england som inte är bra. Inte för att jag har något i rockärmen bara sådär, men det gör det.
Men, utan tvekan, på en hedrande förstaplats, england är världens bästa land när det kommer till informativa skyltar. Se bara på hönsbilden.
”Head & feet on”. jag misstänker att det på svenska skulle låta lite äckligt, ”fötter och huvud sitter kvar”. Det är inte en bra säljpitch eller hur? Men på engelska, i ett sobert typsnitt på en skylt från ”ye old chicken shoppe”, blir det informativ och trevlig produktinfo.
Good service.

3 responses

  1. Der A-mann: Ooohhhh…förstklassig produktinfo även om den krasst är helt onödig för målgruppen. Det är ”extra” helt enkelt. Extra för dig, extra för mig, extra för världen. Generositet.

    EVK: Ifrågasätt aldrig en engelsmans avsikt, din smutsiga irländare! Naturligtvis finns en smula briljans bakom persiljevalet!😉

  2. EVK: Jag tror det är broccoli. Låt mig kolla och återkomma med svar efter londonresan.

    Valross: Du är så ”med” på vad jag menar att jag nästan gråter.

Kommentera

